تساوی ایران و ونزوئلا در دیدار پنالتی های گرفته شده و نشده

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه مقابل تیم ملی ونزوئلا به نتیجه تساوی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای مسابقات جام ملت های آسیا آماده می کند، پس از انجام دیدارهای دوستانه مقابل ازبکستان، بولیوی و ترینیداد و توباگو، از ساعت ۱۹ امشب -سه شنبه ۲۹ آبان ماه- در قطر به مصاف تیم ملی ونزوئلا رفت که در نهایت این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

در ادامه شرح این مسابقه را می خوانید:

ورزشگاه: جاسم بن خلیفه

داور: عبدالرحمن جاسم (قطر) کمک ها: حمود اساهلی(کویت)، فارس الشمری (کویت)

ترکیب تیم ملی ایران:

امیر عابدزاده، محمدحسین کنعانی زادگان، محمدرضا خانزاده، میلاد محمدی، رامین رضاییان(73-صادق محرمی)، امید ابراهیمی، سامان قدوس(73-مسعود شجاعی)، علی قلی زاده(73-اشکان دژاگه)، وحید امیری(65-مهدی ترابی)، مهدی طارمی(83-کاوه رضایی) و سردار آزمون(65-کریم انصاری فرد)

سرمربی: کارلوس کی روش

ترکیب تیم ملی ونزوئلا:

فارینز، هرناندز، آنجل، چنلکلور، آنور، هرار(61-جفرسون ساوارینو)، مورنو، رینکون، ماچیس(82-لوییز گونزالز)، کوردوا(74-رندون) و مارتینز(72-موریللو)

سرمربی: رافائل دادامل

شرح بازی:

در ابتدای نیمه نخست این دیدار شاگردان کی روش بازی را در دست گرفتند و حملات نصف و نیمه ای روی دروازه ونزوئلا تدارک دیدند که با بی دقتی مهاجمان ایران از دست رفت. اما تیم ملی ایران که با ترکیبی جدید در خط دفاعی مواجه بود روی حرکت ماچیس و شوت این بازیکن دروازه خود را باز شده دید.

پس از این گل بازیکنان ایران بازی را در دست گرفتند و روی شوت دقیق علی قلی زاده بازی را به تساوی کشاندند.

بازی در نیمه دوم با حملات بازیکنان ایران آغاز شد و پس از اینکه اولین موقعیت ایران توسط طارمی از دست رفت، چند دقیقه بعد خطای مدافع ونزوئلا بر روی طارمی در محوطه جریمه پنالتی اعلام شد اما داور مسابقه پس از استفاده از ویدئو چک تصمیم خود را برگرداند و بازی را ادامه داد.

سرنگونی یکی از بازیکنان ونزوئلا در محوطه جریمه ایران در تصاویر تلویزیونی پنالتی به نظر می رسید اما داور مسابقه اعتقادی به خطا نداشت و در ادامه علیرغم تعویض های دو مربی، تلاش بازیکنان برای باز کردن دروازه یکدیگر ثمری نداشت تا این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برسد.

شرح گل ها:

(دقیقه ۳۵) ایران صفر - ونزوئلا یک:

پاس قطری و ارسالی بازیکن ونزوئلا به ماچیس رسید و در شرایطی که رامین رضائیان را پیش رو داشت، حرکت در عرض این بازیکن از سمت راست خط دفاعی ایران و شوت او به زاویه مخالف دروازه ایران با اشتباه عابدزاده همراه شد تا گل نخست برای ونزوئلا به ثمر برسد.

(دقیقه ۴۳) ایران یک - ونزوئلا یک:

حرکت سردار آزمون روی پرس مدافع حریف توپ را به علی قلی زاده رساند و این بازیکن با یک شوت زمینی و زیبا توپ را وارد دروازه ونزوئلا کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰: ضربه سردار از فاصله یک قدمی دروازه توسط گلر ونزوئلایی راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۱: ضربه کرنر تیم ملی توسط گلر حریف دفع شد.

دقیقه ۲۰: شوت کم جان مارتینز از پشت محوطه جریمه با واکنش امیر عابدزاده مهار شد.

دقیقه ۳۷: پاس طارمی در موقعیت خوبی به قلی زاده رسید اما ضربه فنی این بازیکن توسط گلر حریف دفع شد.

دقیقه ۵۰: مهدی طارمی در شرایطی تک به تک با دروازه بان حریف نتوانست توپ را وارد دروازه ونزوئلا کند.

دقیقه ۵۳: حرکت دیگری از طارمی باز هم برای ایران موقعیت خوبی ایجاد کرد که با حرکت بازیکن حریف ادامه یافت و موجب عدم تعادل طارمی شد. داور میدان نیز در ابتدا یه نشانه پنالتی در سوت خود دمید اما پس از دقایقی و به وسیله بازبینی این پنالتی را پس گرفت.

دقیقه ۶۰: حرکت زیبای قلی زاده موقعیت خوبی برای تیم مهیا کرد اما مدافع ونزوئلا توانست با ضربه سر این توپ را از محوطه خطر دور کند.

دقیقه ۶۵: حمله سریع ونزوئلایی ها با گلزنی این تیم ادامه یافت اما داور به دلیل آفساید این گل را مردود اعلام کرد.

کد خبر 359191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.