دستمزد محیط بانان با وظایفشان تناسب ندارد

معاون محیط‌ زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان اینکه محیط بانان دو برابر سایر کارمندان کار می کنند اما کمتر حقوق می گیرند، گفت: تامین معیشت محیط بانان اولویت جدی سازمان حفاظت محیط‌ زیست است.

به گزارش ایمنا، حمید ظهرابی در گردهمایی بررسی مشکلات محیط بانان که عصر امروز سه شنبه با حضور عیسی کلانتری رییس سازمان محیط و جمعی از فرماندهان و محیط بانان در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با بیان اینکه هزینه‌های سازمان حفاظت محیط‌ زیست به دلیل تعمیر خودرو، مخارج آب و برق، تعداد پراکندگی ساختمان‌ها و شبانه روزی بودن پاسگاه‌ها همچنین میزان مصرف بنزین، بالاتر از سایر دستگاه‌هاست، اظهار کرد: اما آنچنان که باید در تقسیمات اعتباری به این مسائل توجه نمی‌شود و اعتبارات تخصیص داده شده صرف  هزینه‌ها می‌شود و طبیعتا باعث می‌شود که پرداختی پرسنل این سازمان کمتر شود.  

وی با اشاره به لایحه حمایت از محیط بانان و ضرورت تصویب هرچه سریع‌تر این لایحه، افزود: در لایحه حمایت از محیط بانان ابتدا به مسائل حقوقی و مزایا اشاره شده بود اما در دولت و مجلس بخش‌های مربوط به حقوق و مزایا حذف شد

ظهرابی ادامه داد: از محیط بانان انتظار اجرای وظایف لشکری داریم اما در زمینه حقوق و مزایا در حد و اشل پرسنل کشوری با آنها برخورد می‌شود.

معاون محیط‌ زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست بیان کرد: امکانات و حقوق محیط بانان پایین است و محیط بانان دو برابر سایر کارکنان کار می‌کنند اما حقوق کمتری دریافت می‌کنند اما با این وجود خواهش می‌کنم که محیط بانان با صداقت، صلابت و عزت نفس وظایف خود را انجام دهند چون محیط بانان آخرین حلقه حفاظتی در عرصه‌های طبیعی کشور هستند که وظیفه خطیر و مهمی به آنان واگذار شده است.

امضای تفاهم نامه با وزارت دفاع برای تجهیز محیط بانان

ظهرابی با اشاره به تامین تجهیزات نوین حفاظتی در سال گذشته اظهارکرد: تجهیزات در سال جاری هم تامین شود چرا که تلاش سازمان حفاظت محیط‌ زیست بر تامین خودروها و موتورسیکلت‌ها است

وی افزود: سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان از بودجه تالاب‌ها به خرید تجهیزات اختصاص یافت و امسال نیز خرید خودروهای دیزلی را در دستورکار داریم.

ظهرابی در ادامه با اشاره به نیاز محیط بانان به خودروهای با کیفیت گفت: خرید تجهیزات خودرویی را هم در قالب مطالباتی که از وزارت دفاع داشتیم و هم در قالب تفاهم‌نامه جدید با وزارت دفاع پیگیری می‌کنیم تا مشکل خودرویی سازمان حل و فصل شود.

معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در زمینه خودروهای مونتاژ داخلی مشکل کیفیت وجود دارد و شرکت‌های تامین خودرو با محدودیت‌هایی مواجه هستند اما با این وجود اولویت ما تامین موتور و خودرو است حتی از ظرفیت‌های بین‌المللی نیز برای تامین امکانات محیط بانی استفاده می‌کنیم.

محیط بانان مکلف به استفاده از جلیقه هستند

در ادامه این مراسم سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به عدم استفاده محیط بانان از جلیقه های ضد گلوله اظهار کرد:  بر اساس دستور رییس سازمان محیط زیست محیط بانان مکلف به استفاده از جلیقه هستند

وی افزود: البته این به آن معنا نیست که جلیقه به طور مداوم بر تن محیط بانان باشد بلکه در زمان انجام ماموریت و درگیری استفاده از جلیقه الزامی است

محبت خانی ادامه داد: جلیقه محیط بانان ٢٠٠ گرم سبک تر از جلیقه ناجا است ، بنابراین استفاده از آن زیاد دشوار نیست.

وی گفت: طبق بررسی های انجام شده، جلیقه هایی با کارکردهای بسیار بالا حدود ١٨ میلیون تومان قیمت دارد و تلاش می کنیم جلیقه هایی با کارکردهای بهتری تهیه کنیم.

یگان حفاظت محیط زیست، برترین یگان حفاظت کشور

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: بازرسی ناجا با بررسی عملکرد ۱۲ یگان حفاظت کشور، یگان حفاظت محیط زیست را حائز رتبه برتر تشخیص داده است.

محبت خانی خاطر نشان کرد: ستاد کل بر اساس چک لیست‌هایی که به طور نامحسوس داشته، اعلام کرده که عملکرد یگان محیط زیست حائز رتبه برتر است

وی با بیان این مطلب به کمبود نیروی محیط بان در کشور اشاره کرد و افزود: امسال ۳۰۰ محیط بان جدید وارد یگان حفاظت محیط زیست می‌شود که تا حدی مشکل کمبود نیروی محیط بان را رفع خواهد کرد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به تبدیل دانشکده محیط زیست به دانشکده محیط بانی تاکید کرد: ۳۰۰ محیط بان جدید قبل از ورود به محل خدمت در دانشکده محیط بانی تحت تعلیم و آموزش قرار خواهند گرفت تا با آمادگی بیشتر در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست حاضر شوند.

کد خبر 359190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.