برندینگ شهری در هزاره سوم  نقش بسیار مهمی دارد

لنجان-پدر سرمایه‌گذاری شهری ایران گفت: شهرهای استان اصفهان دارای پتانسیل‌های بالایی هستند و نیاز است مطالعات چشم انداز ۲۰ ساله و برندینگ در آنها انجام شود چرا که شهرها و روستاهای کشور هویت ذاتی خاص خود را دارند که می‌تواند به عنوان دارایی نامشهود برای آنها ایجاد سرمایه و ثروت کند.

داوود ندیم در حاشیه همایش و کارگاه آموزشی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌های استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: بیش از یکصد سال است که شهرداری ها با دریافت عوارض های مختلف، شهرها را اداره کرده‌اند، اما امروز این گونه مدیریت شهری جوابگوی اداره شهر نیست از این رو باید سیستم های جدید اقتصاد شهری را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: در هزاره سوم بحث اقتصاد شهری یک ضرورت به شمار می آید و شهرداری های ایران باید به این حوزه ورود پیدا کنند چرا که ایران دارای پتانسیل های زیادی است و برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی یک بازار بکر به شمار می آید، از سوی دیگر شهرهای کشور ظرفیت‌های سرمایه گذاری متعدد در زمینه های مختلف دارند و بر همین اساس می توانیم با ایجاد بسترهای مناسب سرمایه گذاری، شاهد توسعه و پیشرفت بیش از پیش در کشور باشیم.

پدر سرمایه گذاری شهری ایران تصریح کرد: باید توجه داشت با سرمایه‌گذاری، شاهد ایجاد اشتغال، افزایش امنیت  و گردش چرخ اقتصاد کشور خواهیم بود و از سوی دیگر با تحقق این موضوع مهم بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی نیز به راحتی از بین خواهد رفت خوشبختانه دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با درک صحیح موضوع در این مسیر گام برداشت و به این سبب امروز ۱۰۷ شهردار استان اصفهان در این همایش حضور یافتند و از دو ماه آینده میز دوره های ۱۴ گانه سرمایه گذاری در استان اصفهان برای پرسنل مرتبط با حوزه سرمایه گذاری برگزار خواهد شد تا شهرداری ها با ایجاد ساختار لازم جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی را رقم بزنند و در این حوزه موفق عمل کنند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان اصفهان در حوزه سرمایه‌گذاری، گفت: استان اصفهان دارای ظرفیت های فوق العاده ای از نظر ابنیه های تاریخی، طبیعت بکر و... است که در حوزه گردشگری بسیار نقش آفرین هستند و این ثروت بی کران برای جذب توریست داخلی و خارجی یک جاذبه مهم به شمار می آید و می تواند به کسب درآمدهای پایدار شهری کمک شایانی کند.

ندیم با بیان اینکه امروز شهرداری ها باید از ظرفیت اقتصاد شهری برای توسعه شهرها استفاده کنند، ادامه داد: امروز در ابتدای کار باید نگرش هایی را که در یکصد سال اخیر در شهرداری ها حاکم بوده و گریبان آنها را گرفته است، تغییر دهیم چرا که در این سال ها دیدگاه «عوارض بگیر، شهر اداره کن» در شهرداری ها حاکم بوده است و این سیستم دیگر پاسخگوی اقتصاد امروز شهرهای کشور نیست.

وی اضافه کرد: متاسفانه سیستم اقتصادی کشور سیستم پیمانکاری و نفتی است و در این ساختار جایگاهی برای سرمایه گذاری تعریف نشده است و با توجه به اهمیت سرمایه گذاری باید به سمت تغییر نگرش ها، پیوستن به اقتصاد آزاد و ارتقای سهم بخش خصوصی از ده درصد به ۹۰ درصد، ایجاد خط های تولید جدید توسعه در کشور و ایجاد زیرساخت های قانونی این حوزه حرکت کنیم.

پدر سرمایه گذاری شهری ایران عنوان کرد: شهرهای کوچک استان اصفهان دارای پتانسیل های بالایی هستند از این رو نیاز است در همه شهرها مطالعات چشم انداز ۲۰ ساله،  CDS و مطالعات برندینگ انجام شود چرا که شهرها و روستاهای کشور هویت ذاتی خاص خود را دارند که می تواند به عنوان دارایی نامشهود برای آنها ایجاد سرمایه و ثروت کند.

وی خاطرنشان کرد: شهر اصفهان از معدود شهرهای دنیا به شمار می آید که دارای آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری است، اما دیگر شهرهای استان اصفهان دارای هویت ذاتی مختص خود هستند که می توانند در آن زمینه به برند تبدیل شوند و این برندها برای آنها ثروت آفرینی کند.

کد خبر 359188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.