۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
قنات‌های شهرضا احیا می‌شود

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: با اختصاص سه میلیارد تومان، قنات‌های شهرستان در مدت سه سال آینده احیا و نوسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد در جلسه بررسی مشکلات تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان، با بیان اینکه مهمترین وظیفه مسئولان تأمین امنیت مردم است، تصریح کرد: مردم حق دارند از زندگی سالم و ایمن برخوردار باشند و مسئولان باید از همه امکانات موجود، برای تحقق این هدف استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پایبندی به قانون بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند، اظهار کرد: مجریان قانون باید به واقعیات جامعه و نیازهای مردم توجه داشته باشند و همانطور که به رعایت قانون پایبند هستند، مشکلات مردم را نیز حل و از سخت‌گیری بی‌جا اجتناب کنند.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت مقابله جدی با تخلفات بهداشتی، خاطرنشان کرد: استفاده غیرقانونی از پساب فاضلاب در هر شرایطی ممنوع و باید با عاملان آن با قاطعیت برخورد شود، زیرا این اقدام با سلامت مردم مربوط است.

رفیعی‌نژاد با تأکید بر ضرورت افزایش استانداردهای تصفیه خانه شهرضا توسط شرکت آب و فاضلاب این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ مترمکعب از پساب تصفیه شده فاضلاب شهرستان به دلیل تکمیل ظرفیت حوضچه‌های آن، با رعایت موازین علمی و بهداشتی رهاسازی می‌شود.

وی از تشکیل کمیته‌ای برای جانمایی محل رهاسازی مازاد پساب تصفیه شده فاضلاب این شهرستان، خبر داد و افزود: اینگونه اقدامات در کوتاه‌مدت پاسخگوی نیاز شهرستان برای حل این مشکل است و باید برای بلندمدت و پیشگیری از مشکلات بیشتر، اقدامات لازم برای انتقال به بخش صنعت انجام و قابلیت استفاده در بخش کشاورزی فراهم شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در حال حاضر مجوز استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب شهرستان در بخش کشاورزی صادر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: پس از اخذ مجوزهای فنی و صدور تأییدیه‌های بهداشتی، می‌توان از پساب در بخش کشاورزی شهرستان استفاده کرد، این در حالی است که در این فصل، نیاز به آب بخش کشاورزی بسیار کاهش یافته است.

رفیعی‌نژاد یادآور شد: با اختصاص سه میلیارد تومان از منابع ملی، قنوات شهرستان بازسازی و مرمت می‌شود و به این وسیله یکی از مهمترین نگرانی‌ها برای تأمین منابع آبی، برطرف می‌شود.

وی گفت: عملیات لوله‌گذاری برای انتقال ۶۰ لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه شده فاضلاب شهرضا به صنایع فعال در شهرک‌ها و مناطق صنعتی شهرستان در حال انجام است، اما تا زمان اجرایی شدن این طرح، صنایع می‌توانند به هر طریق ممکن از پساب موجود استفاده کنند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرستان فراهم شود، تصریح کرد: با انتقال منطقه ویژه اقتصادی به مناطق شمالی شهرضا، توسعه شهری نیز به این سمت هدایت می‌شود.

کد خبر 359184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.