امنیت سرمایه گذاری، کلید توسعه پایدار اقتصادی شهری است

لنجان-رییس شورای اسلامی باغبادران گفت: طبیعت بکر و اقتصاد پرتوان باغبادران در حوزه گردشگری برای سرمایه گذاری جذاب بوده برهمین اساس مدیریت شهری در باغبادران به سمت حذف مقررات، بروکراسی پیچیده و ایجاد اطمینان و تضمین بلندمدت به سرمایه گذاران در خصوص امنیت سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الله امینی در همایش و کارگاه آموزشی فرصت‌های سرمایه گذاری شهرداری‌های استان اصفهان با بیان اینکه بخش خصوصی موتور محرک رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار شهری است، اظهار کرد: امروز باغبادران نخستین و آخرین شهری است که میزبان خروش زاینده رود بوده و این مهم باعث حضور گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور در ایام مختلف هفته در این شهر ساحلی شده است.

وی افزود: باغبادران به دلیل داشتن طبیعت زیبا،  آب و هوای مطبوع، دوری از آلایندگی‌های صوتی و زیست محیطی و مناظر بکر و خدادادی و فرهنگ میهمان نوازی و گردشگر پذیری مکانی برای حضور گردشگران و برگزاری همایش های متعدد کشوری و استانی و منطقه ای بوده است.

رییس شورای اسلامی باغبادران، شهر باغبادران را شهر نخستین‌ها دانست و تصریح کرد: مردم باغبادران با هزاران سال سابقه سکونت در این منطقه دارای ۵۵ سال سابقه شهر نشینی با فرهنگ و تمدن با سابقه هستند و نقش مردم این شهر در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم برکسی پوشیده نیست، چرا که سردار شهید نادعلی ترکی نخستین شهید دفاع مقدس و شهید پویا ایزدی نخستین شهید مدافع حرم در شهرستان لنجان به شمار می آیند.

وی ادامه داد: نخستین مرکز بهداشتی و درمانی شهرستان لنجان با بیش از نیم قرن سابقه در شهر باغبادارن احداث شد و سابقه مخابرات و پست باغبادران به ۱۰۰ سال پیش باز می گردد، از سوی دیگر نخستین دانش آموخته علم اعصاب و روان در ایران مرحوم دکتر ابراهیم چهرازی از اهالی این شهر خوش نام بوده و اینها همه نشان و فرهنگ و تمدن شهر باغبادران است.

امینی با اشاره به اهمیت حرکت شهرداری‌ها به سمت کسب درآمدهای پایدار، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های اصلی شهرداری و شورای شهر کمبود منابع مالی و نداشتن درآمد پایدار بوده چراکه بسیاری از مشکلات در شهرها وجود دارد که برطرف کردن آنها نیازمند جذب اعتبارات مالی است.

وی عنوان کرد: منابع شهرداری‌ها متناسب با هزینه‌های آنها افزایش پیدا نکرده و با کمبود منابع برای مدیریت شهر و هزینه های جاری مواجه هستند از سوی دیگر نیاز و توقعات شهروندان روند افزایشی داشته که این مهم نیازمند کسب درآمدهای پایدار است.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران خاطرنشان کرد: از وظایف شهرداری و شورهای اسلامی تنظیم و ایجاد تعادل بین نیاز مردم، وظایف شهری و منابع مالی آن است و برای تحقق این مهم راهی به جز جلب مشارکت مردم و سرمایه گذاری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهرها محرک بزرگی برای توسعه اقتصادی کشور هستند، گفت: اگر بخواهیم در مسیر خود کفایی شهرداری‌ها گام برداریم باید به دغدغه‌های مقام معظم رهبری که در نامگذاری سال‌های مختلف تجلی پیدا کرده است جامه عمل بپوشانیم و با تکیه بر سرمایه‌های داخلی،  اقتصاد مقاومتی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای خودکفایی شهرداری‌ها گام برداریم چراکه شهرها بستر مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی هستند و مدیریت شهری می‌تواند این بستر را برای مردم ایجاد کند.

امینی افزود: واحد سرمایه گذاری و جلب مشارکت‌های مردمی در شهرداری‌ها مجموعه‌ای است که در مقایسه با دیگر ارکان شهرداری نوپا و کم تجربه بوده و با توجه به اینکه شهرداری‌ها با راه اندازی واحدهای سرمایه گذاری آغاز خوبی را در راستای خودکفایی این نهاد مردمی آغاز کردند، اما سکوت مبانی قانونی موانع زیادی را برای شهرداری‌ها ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: ماده ۳۵ آیین نامه مالی شهرداری‌ها و روش‌های برگزاری مناقصه‌ها و مزایده‌هایی که مربوط به  چند دهه گذشته است، دست شهرداری‌ها را بسته و قطعا نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشند که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران اضافه کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی و کارگاه های آموزشی و... قطعا باعث تبادل تجربه و اندیشه بین شهرداری‌ها خواهد شد، اما از آنجایی که شوراهای اسلامی شهرها با توجه به وظایف ذاتی خود می‌توانند نقش بسزایی در استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و جلب مشارکت‌های مردمی داشته باشند، نیاز است تکلیف شود کمیسیون سرمایه گذاری شوراهای اسلامی فعال شود تا مدیریت شهری بتواند در این حوزه به خوبی عمل کند.

کد خبر 359169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.