جهش اقتصادی باغبادران، با ورود سرمایه گذاران ممکن است

لنجان-شهردار باغبادران گفت: با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی رونق اقتصادی در پروژه‌ها ایجاد شده و مسیر رفاه اجتماعی و اشتغال پایدار شهروندان و توسعه همه‌جانبه اقتصاد شهری در شهر باغبادران فراهم می‌شود از این رو مدیریت شهری بسترهای لازم برای جذب و ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اردشیر محمدی در همایش و کارگاه آموزشی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌های استان اصفهان اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند نقش تعین کننده‌ای در راستای افزایش هم اندیشی و هم افزایی و توسعه و ترویج تفکر مشارکت بین شهرداری‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایفا کند.

وی افزود: هدف از برگزار چنین همایش‌هایی کمک به رونق اقتصاد شهری، پویایی و توسعه همه جانبه شهر با مشارکت مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی است، چراکه براساس نظر کارشناسان همه شهرهای توسعه یافته جهان به‌طور معمول برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار و بلندمدت اقتصادی، بسترهای لازم را برای سرمایه‌گذاری مناسب فراهم کرده‌اند.

شهردار باغبادران با بیان اینکه ورود سرمایه‌ و سرمایه‌گذاران به شهرهای مختلف، تابع امنیت سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: ایجاد ثبات و امنیت سرمایه گذاری، کنترل و کاهش بوروکراسی اداری، کاهش هزینه‌ها و همچنین آموزش نیروهای متخصص از جمله مسایلی است که می تواند زمینه ساز حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های شهرداری ها باشد از این رو برگزاری اینگونه کارگاه ها می تواند همکاری و هماهنگی مناسب را در راستای حذف موانع از سر راه سرمایه گذاری را تقویت کند تا بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذاران جهت رونق شهر و شهروندان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری باغبادران زمینه حضور سرمایه گذاران و صاحبان ایده را در این شهر هموار کرده است، ادامه داد: امروز شرایط و زمینه های مناسب برای حضور و جذب سرمایه گذاران در شهرهای مختلف استان از جمله باغبادران کاملا فراهم بوده و نگاه شهرداری نیز به این امر مثبت و واقع بینانه است، از این رو تلاش شده با معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این شهر امنیت بازگشت سرمایه برای سرمایه گذاران تبیین شود چراکه در صورت نبود این مهم هیچ فرد عاقلی حاضر به سمت سرمایه گذاری در شهرها حرکت نمی کند و در هیچ جای دنیا هیچ کس حاضر به سرمایه گذاری ریسک پذیر نیست.

محمدی با بیان اینکه کاهش بروکراسی اداری تاثیر بسیار فراونی در جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه ها خواهد  داشت، اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی باغبادران با استفاده از ظرفیت مشاوران زبده، فرصت های جدید را شناسایی و سرمایه گذاران معرفی کند، اما در این مسیر باید به گونه ای عمل شود که استعلامات مورد نیز در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گرفته و آنرا تبدیل به مجوز کنیم چراکه مراحل اداری پیچیده، فراوان و موازی از دلایل مهم وخامت وضعیت شهرداری ها در مولفه‌های کسب درآمد پایدار است.

وی تصریح کرد: وجود پنجره واحد و کاهش بوروکراسی‌های اداری می‌تواند در تقویت حضور سرمایه گذاران بسیار موثر باشد اما متاسفانه وضعیت صدور مجوزها و بروکراسی اداری حاکم بر آن در شهرهای مختلف استان از وضعیت مناسبی برخوردارنبوده و یکی از مسایلی که نگرانی های بسیاری را برای شهرداری و سرمایه گذاران به وجود می آورد بروکراسی اداری حاکم بر اخذ مجوزها است.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: امروز شهرداران برای هماهنگی انجام یک پروژه عمرانی باید با تمامی سازمان ها و نهادها مذاکره کرده و انرژی خود را صرف انجام مسایلی چون اخذ مجوز و... کنند و امیدورایم با قرار گرفتن پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری شهرداری ها بر روی درگاه سرمایه گذاری استانداری اصفهان این دغدغه مهم از میان برداشته شود.

وی با بیان اینکه برند سازی شهری با افزایش گردشگری پیوند خورده و تحقق این مهم نیازمند مشارکت بخش خصوصی است، افزود: تاریخ کهن و فرهنگ مهمانوازی مردم باغبادران، ساحل زیبای زاینده رود و طبیعت بکر و وجود آثار تاریخی از جمله برندهای شهر باغبادران به شمار می آید که نقش مهمی در توسعه صنعت سبز گردشگری دارد و نباید فراموش کرد پروژه های شهری به دلیل اینکه شهرداری یک نهاد عمومی است، کمتر در معرض ریسک های مربوط به تحریم بوده و جذابیت بسیاری برای سرمایه گذار خارجی دارد.

محمدی در پایان با بیان اینکه باغبادران با با ورود سرمایه گذاران آماده جهش بزرگ اقتصادی است، گفت: با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی رونق اقتصادی در پروژه‌ها ایجاد شده و مسیر رفاه اجتماعی و اشتغال پایدار شهروندان و توسعه همه‌جانبه اقتصاد شهری در شهر باغبادران فراهم می‌شود از این رو شهرداری و شورای اسلامی شهر بسترهای لازم برای جذب و ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این شهر ساحلی مهیا ساخته اند.

کد خبر 359166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.