جنگل دست کاشت یکصد هکتاری در برخوار افتتاح شد

برخوار - در آیینی همزمان با آغاز هفته بسیج، جنگل دست کاشت ۱۰۰ هکتاری با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در برخوار افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، عبدالرضا مهاجر، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان در این آیین اظهار کرد: استان اصفهان بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هکتار از آن اراضی بیابانی است.

وی گفت: بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار متر از عرصه‌های بیابانی استان اصفهان کانون‌های بحران و فرسایش بادی است که برای مردم، شهرها و روستاها، مزارع، راه‌ها، راه آهن و فرودگاه خطر آفرین است و در مطالعات انجام شده تاکنون ۳۰۷ هزار هکتار از آن با اعتبار ملی و استانی نهال کاری شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان ۱۶ کانون بحران فرسایش بادی دارد که دو کانون بحران برخوار، سکزی - نائین و انارک علاوه بر فرودگاه و آزادراه‌ها، شهرها و روستاهای بیشتری را در معرض آسیب قرار داده و نیازمند توجه بیشتری است.

بسیج سازندگی استان رتبه نخست بیابان‌زدایی در کشور را دارد

در ادامه این آیین احسان الله رضاپور، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اظهار کرد: قرارگاه بسیج سازندگی از سال ۸۵ وارد عرصه بیابان زدایی شده و تاکنون ۱۲ هزار هکتار از عرصه های بیابانی در پنج کانون بحران در  آران و بیدگل، برخوار، نایین، شرق  اصفهان و خور و بیابانک را جنگل کاری کرده است.

سرهنگ تاکید کرد: ‌بسیج سازندگی استان اصفهان رتبه نخست بیابان‌زدایی در کشور را کسب کرده و در هر عرصه بیابان‌زدایی و جنگل کاری بیش از ۹۸ درصد بستر سبز تحویل داده است.

برخوار بیش از ۱۶۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد

سهیل سهیلی، رییس اداره منابع طبیعی شهرستان برخوار نیز گفت: شهرستان برخوار بیش از ۱۶۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که ۵۴ هزار هکتار آن عرصه‌های بیابانی و ۴۷ هزار هکتار آن کانون بحران است.

وی افزود: تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های برخوار جنگل کاری شده و پنج هزار هکتار نیاز به جنگل کاری دارد که اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

کد خبر 359140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.