کارآفرینی اثرات تصاعدی‌تری نسبت به تامین مالی واحدهای اقتصادی دارد

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: برای بهبود فضای کسب‌ و کار تامین مالی در کوتاه‌مدت ممکن است بتواند موثر باشد اما بی‌شک کارآفرینی و ایجاد ارزش در این حوزه اثرات تصاعدی‌تری نسبت به تامین مالی برای واحدهای اقتصادی دارد. 

سید کمال الدین میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کارآفرینی به معنای ایجاد یک بنگاه اقتصادی نیست، اظهار کرد: کارآفرینی فرآیندی است که از طریق آن فرد کار آفرین ضمن شناسایی فرصت ها از طریق نوآوری و پذیرش مخاطره ارزش جدیدی در حوزه‌های اقتصادی اجتماعی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به سرمایه عظیم نیروی انسانی کشور، ضرورت کارآفرینی را چنین بیان کرد: کارآفرینی می‌تواند اهداف توسعه کشور را پوشش دهد و از این طریق می‌توانیم اقتصاد مبتنی بر منابع کشور را به اقتصاد مبتنی بر دانش ارتقا دهیم.

 میرهادی افزود: با استفاده از نوآوری می توان در همه حوزه‌های اقتصادی، ارزش افزوده ایجاد کرده و می‌توان از توسعه صادرات به صورت خام فروشی جلوگیری کرد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: این مهم هدف کلانی است که برای تحقق آن همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید تلاش و همکاری داشته باشند.

اصفهان یکی از مستعدترین مناطق کشور برای کارآفرینی است

وی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از مستعدترین مناطق کشور برای کارآفرینی است، اظهار کرد: در این استان همه زیرساخت های لازم برای تولید در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت، فراهم است اما اگر بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را ترویج دهیم به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش حرکت کرده و ارزش افزوده محصولاتمان را چند صد برابر می‌کنیم.

میرهادی افزود: تولیدات مختلف استان اصفهان اکنون در سطوح مختلف استانی، کشوری و حتی جهانی نیز در حال انجام است و به تناسب توسعه صادرات محصول از این استان، بی شک علاوه بر ایجاد اشتغال و ارزش‌آفرینی، رشد تولید ناخالص استان و کشور و به تبع آن افزایش درآمد برای اقشار مختلف جامعه اتفاق خواهد افتاد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اهمیت کارآفرینی در شرایط اقتصادی کنونی کشور، گفت: کارآفرینی می‌تواند راه خوبی برای توسعه اقتصاد کشور باشد و افراد کارآفرینی که فرصت را شناسایی و نوآوری می‌کنند در فرایند تولید کالا تا عرضه آن می‌توانند موثر بوده و ارزش‌آفرینی کنند.

 وی افزود: به‌رغم همه مخاطراتی که کاهش ارزش پول رایج کشور داشته، به همان نسبت می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی و ظرفیتی باشد برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور که در یکی دو ماه گذشته نیز کم و بیش شاهد این اتفاق بوده ایم.

میرهادی اضافه کرد: با کمک افراد کارآفرین، همه تنگناهای موجود می‌تواند به فرصتی برای توسعه صنعت و یا حتی کشاورزی استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کالاهای کشاورزی استان اصفهان در بخش‌های اقتصادی، تولید محصولات گلخانه، تولید گوشت سفید و قرمز جایگاه خوبی در کشور دارد، گفت: در کنار تولید این محصولات، شرایط اقتصادی کنونی می‌تواند فرصت خوبی برای افزایش توسعه صادرات غیرنفتی باشد و خیلی از کالاها که تا قبل از این شاید توجیه اقتصادی برای صادرات آن وجود نداشت، اکنون می‌تواند به ظرفیتی برای صادرات تبدیل شود.

وی به بیان فعالیت‌های انجام شده در راستای اشاعه فرهنگ کارآفرینی در استان اصفهان پرداخت و اظهار کرد: استان اصفهان از نظر انجام برنامه‌های فرهنگی و ترویجی، رویدادها و تعداد افراد کارآفرینی که در حال فعالیت هستند، در کل کشور بهترین وضعیت را دارد.

راه‌اندازی دفاتر مشاوره کارآفرینی در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به تکمیل دفاتر مشاوره کارآفرینی در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان، افزود: اکنون بعد از گذشت پنج سال از شروع فعالیت این دفاتر، ۲۰ دفتر در استان اصفهان وجود دارد که در کنار تهیه طرح کسب وکار، مشاوره و طرح‌ریزی برای کارآفرینان نیز انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: در این دفاتر سعی شده در قالب ایجاد زیرساخت فرهنگی، کارآفرینی اشاعه داده شود.

میرهادی با بیان اینکه در استان اصفهان هر ساله جشنواره کارآفرینی برتر برگزاری می‌شود، گفت: در سال ۹۶ از بین ۴۰۰ نفر افرادی که اقدام به ثبت نام کرده بودند در سه مرحله توسط کارشناسان اداره کار، داوران استانی و در آخر داوران ملی ارزیابی شده و در نهایت کارآفرینان برتر استان شناسایی و یک نفر نیز به عنوان کارآفرین ملی انتخاب شد که در وزارت علوم از او تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در استان اصفهان تقدیر از این کارآفرینان، در هفته جهانی کارآفرینی در کنار سایر رویدادهایی که در حال انجام است، در روز ۲۹ آبان ماه صورت می‌گیرد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: در ارزیابی این افراد ارزش‌آفرینی، انجام فعالیت خلاقانه، فعالیت در راستای مباحث محیط زیستی و اشتغال در نظر گرفته می‌شود همچنین میزان رشد فعالیت این افراد در سه سال گذشته نیز لحاظ می شود.

کد خبر 359117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.