اختصاص بیش از ۲ میلیارد تسهیلات اقتصاد مقاومتی به شهرضا

شهرضا – فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا گفت: از ابتدای امسال تاکنون، دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، سرهنگ جواد داستانی امروز (دوشنبه) در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بسیج، با بیان اینکه مکتبی بودن و التزام به ولایت فقیه از مهمترین ویژگی‌های بسیجیان است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با صدور فرمان تشکیل بسیج، پشتیبانی از مستضعفان جهان را یکی از مهمترین رسالت‌های این نیروی الهی برشمردند.

وی با بیان اینکه بسیجیان باید استکبارستیز باشند، تصریح کرد: دشمن با ایجاد گروه‌های تروریستی مانند داعش، قصد ضربه زدن به انقلاب و اسلام را دارد، اما روحیه بسیجی و تلاش جهادی آنان تاکنون دسیسه‌های دشمن را ناکام گذاشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف امام راحل(ره) صدور انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: ایشان با اعتماد به قدرت و اندیشه مردم، تفکر بسیجی را به دیگر مناطق جهان صادر کردند که نتیجه چنین اقدامی، الگوپذیری کشورهای یمن، سوریه، لبنان، افغانستان، عراق و پاکستان برای تشکیل بسیج مردمی بوده است.

داستانی با اشاره به تحولات اخیر منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: تفکر بسیجی حاکم بر مبارزان غزه و فلسطین، رژیم جعلی اسراییل را باوجود تجهیز به انواع تسلیحات نظامی، وادار به عقب نشینی کرده است.

وی با اشاره به درپیش بودن هفته بسیج، تصریح کرد: در این هفته بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در حوزه‌ها و پایگاه‌های مختلف اقشار مختلف بسیج این شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با بیان اینکه مردم این شهرستان امسال جشن ۴۰ سالگی انقلاب و ۳۹ سالگی بسیج را برگزار می‌کنند، یادآور شد: طرح‌های "همگام با کشاورز" در مناطق روستایی، "شهید رهنمون" باهدف اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و "شهید بهنام محمدی" باهدف تشویق دانش‌آموزان به حضور در مساجد، از برنامه‌های اعتلای بسیج است که در این هفته برگزار می‌شود.

داستانی حضور حلقه‌های صالحین در نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های بسیجیان این شهرستان در هفته بسیج برشمرد و افزود: در این هفته ۱۵ گروه جهادی به مناطق محروم داخل و خارج شهرستان اعزام و بیش از ۹۴ گروه جهادی و محله‌محور نیز در محلات و مساجد به شهروندان خدمت می‌کنند.

وی از اعزام دو کاروان ۴۰ نفری از بسیجیان این شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در این هفته خبر داد و اظهار کرد: همایش "اقتدار بسیجیان" باهدف نمایش قدرت و توانمندی بسیجیان شهرستان در روز پنج آذر برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات دشمنان که باعث شکست طرح‌های آنان در جنگ نرم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است، موفقیت بسیج در عرصه‌های مختلف و خدمات گسترده این نیرو به مردم مناطق مختلف بوده است.

داستانی اضافه کرد: دشمنان در ابتدای انقلاب با تحمیل جنگ نظامی، قصد مقابله با اراده انقلابی مردم ایران را داشتند که شکست خوردند و پس از آن با طراحی جنگ نرم، برای ضربه زدن به مبانی فرهنگی انقلاب وارد عرصه شدند، اما در این مرحله نیز با پایبندی مردم به مبانی دینی و مذهبی ناکام ماندند.

وی با بیان اینکه همه خدمات بسیج در طول تاریخ انقلاب برای کمک به دولت‌ها و خدمت به مردم بوده است، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌هایی مانند راهیان نور و یادواره‌های شهدا در طول ۴۰ سال گذشته، فرهنگ انقلاب و ارزش‌های ایثار و شهادت را زنده نگاه داشته و به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب منتقل کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با بیان اینکه توزیع تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی از مهمترین خدمات قرارگاه بسیج سازندگی سپاه به مردم بوده است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به این شهرستان اختصاص یافته که توزیع این تسهیلات بین متقاضیان تا بهمن‌ماه ادامه دارد.

داستانی ادامه داد: توزیع تسهیلات اشتغالزایی و کارافرینی بسیج بین متقاضیان زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم کرده است که از این تعداد ۱۴ نفر مرد و ۱۱ نفر از بانوان بوده‌اند.

کد خبر 359077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.