مصرف کدام خوراکی‌ها در دوران بارداری خطرناک است

متخصص طب سنتی گفت: مصرف غذاهای تند و تلخ با مکانیزم‌هایی که در طب سنتی مطرح است شانس بارداری موفق را پایین می‌آورد.

مریم یاوری در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت آداب  غذا خوردن زنان باردار، اظهار کرد: زنان باردار در هر وعده غذایی از پرخوری در این دوران پرهیز کنند. علاوه بر این از در همخوری نیز دوری کرده و نباید چند نوع غذا را با هم استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مصرف خوراکی های سبک مانند نان خوب و با کیفیت، آش‌های ساده با مخلوط زیره که سبک بوده و هضم سریعی دارد را به زنان بار دار توصیه می‌کینم. همچنین استفاده از مواد پروتئینی گوشت بره و گوشت لطیف پرنده ها در برنامه غذایی این گروه از زنان نیز توصیه می‌شود.

متخصص طب سنتی درباره خوراکی‌های مفید برای میان وعده، خانم‌های باردار گفت: خوردن میوه‌هایی مانند، سیب، به، گلابی انار و مویز و از مغزیجات به خصوص بادام برای میان وعده در دوران بارداری مفید هستند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت این موارد و توجه به برنامه غذایی در دوران بارداری را درکتاب های طب سنتی حافظات جنین نام می برند و خوردن این نوع مواد غذایی مفید و میان وعده ها احتمال بارداری موفق زنان را بالا می برد.

یاوری با بیان اینکه زنان در مصرف گروهی از مواد غذایی و خوراکی ها در دوران بارداری نباید زیادروی کنند، افزود: خانم باردار مجاز به استفاده از هر خوراکی و گیاهی در این دوران نیست. به دلیل اینکه بعضی از خوراکی ها و گیاهان در دوران بارداری منجر به ایجاد نقص در جنین می شوند و احتمال سقط جنین را بالا می‌برد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان یادآور شد: گروهی از خوراکی‌ها ناسالم هستند برای مثال نوشابه‌ها، چای پررنگ، قهوه، فست فودها خوراکی‌هایی هستند که در آن از رنگ‌های خوراکی استفاده شده و صنعتی و مصنوعی هستند و مصرف این نوع خوراکی در دوران بارداری باید منع شود.

وی تصریح کرد: مصرف غذاهای تند و تلخ با مکانیزم‌هایی که در طب سنتی مطرح است شانس بارداری موفق را پایین می‌آورد.

متخصص طب سنتی درباره مصرف گیاهان دارویی، تاکید کرد: گروه‌های دیگری از خوراکی‌ها مانند آلوئه ورا، گل گاو زبان، دارچین، کرفس، پونه، رزماری گیاهانی هستند که احتمال سقط و نقایص جنینی را زیاد می کنند و نباید در دوران بارداری مصرف آنها افزایش پیدا کند.

کد خبر 359021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.