احمدی‌فر: همکاری دستگاه‌های فرهنگی و مردمی برای گرامیداشت روز اصفهان بسیار پررنگ است

رییس حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و هنری در روز اصفهان و حضور سازمان‌های مردم نهاد بسیار پررنگ‌ است، گفت: این بار بدون هرگونه سوءگیری و نگاه سیاسی به اصفهان نگاه شده که نشان می‌دهد همه در تلاش هستند تا اصفهان را همان گونه که هست معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی احمدی‌فر صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به اصفهان از بعد هویتی است، چراکه همه هویت اسلامی و ایرانی را در اصفهان شاهد هستیم و اگر حق اصفهان را ادا کنیم و به آن بپردازیم یعنی همه حقوق هویتی فرهنگ ایران- اسلامی را ادا کرده‌ایم.

وی از اصحاب رسانه درخواست کرد: در هفته اصفهان مردم را دعوت کرده تا به نصف جهان بیایند و بسیاری از ندیده‌های شهر را ببینند.

رییس حوزه هنری اصفهان افزود: در این مجموعه که به مناسبت بزرگداشت روز اصفهان برنامه‌ریزی شده به همه جنبه‌هایی که اصفهان دارد، پرداخته شده البته امیدواریم این حرکت آغازی باشد تا سال‌های آینده گسترده‌تر به این برنامه‌ها پرداخته شود.

وی گفت: پرداختن به هنر، ادب و ارزش، ایثار، شهدا، آیین‌های مذهبی، معماری، کتاب، موسیقی، نشاط، مشاهیر، لهجه، بازار، شعر، بازی‌های قدیمی، کشورهای خواهرخوانده، مطبوعات اصفهان و... از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه هر چند اندک پرداخته شده که تشکیل دهنده فرهنگ و هویت است و امیدواریم سال‌های آینده حجم گسترده‌تر و دقیق‌تری از این برنامه‌ها انجام شود.

احمدی‌فر با بیان اینکه همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و هنری در این هفته و حضور سازمان‌های مردم نهاد بسیار پررنگ‌تر است که این مهم می‌تواند سرآغاز اتفاقات خوبی باشد، تصریح کرد: این بار بدون هرگونه سوءگیری و نگاه سیاسی به اصفهان نگاه شده که نشان می‌دهد همه در تلاش هستند تا اصفهان را همان گونه که هست نشان دهند نه چیزی که بر اساس سلایق باشد.

وی با بیان اینکه در روز یکم آذرماه نشستی با حضور پیشکسوتان شعر استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که باعث افسوس ما شد خشکی زاینده رود است، اما نباید اجازه دهیم ذوق و علایق مردم خشک شود و به همین سبب روز یکم آذر برنامه «خواجو خوانی» در اصفهان برگزار خواهد شد.

رییس حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه مکتب نگارگری اصفهان، مکتب سرآمدی در کشور است که سالها مغفولو به دست فراموشی سپرده شده است، اضافه کرد: احیاء این مکتب را در برنامه‌هایمان گنجانده‌ایم تا مکتب اصفهان را وسیع‌تر معرفی کرده و همچنین به استان‌های دیگر منتقل کنیم.

احمدی فر گفت: به مناسبت روز اصفهان همچنین دو کنسرت از جمله کنسرت گروه مجذوب دوم آذرماه در عمارت سعدی برگزار می شود.

کد خبر 359016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.