۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
نقوش قالی در گالری ایده

قالی ایرانی به واسطه نقوش خاص خود در دنیا از دیگر قالی‌ها متفاوت است، گالری " سه نقش قالی معاصر اصفهان" به نمایش آثار اساتید برجسته از نقوش قالی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نقشون متنوع و منحصر به فرد، قالی ایران را از دیگر قالی‌های دنیا متمایز کرده است. این نقوش گاهی ریشه در باورهای اساطیری و گاهی ریشه در اعتقادات مذهبی ما دارند، گاهی هم این آثار الهام گرفته از معماری و طبیعت است. نمایشگاه "سه نقش قالی معاصر اصفهان" تعدادی از نقوش ممتاز قالی که در بین آن‌ها آثار هنرمندان اصفهانی برجسته‌ای دیده می‌شود را در معرض نمایش گذاشته است.

استاد علی‌اصغر شیرسپهر مسئول برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره این نمایشگاه گفت: انجمن طراحان فرش با همکاری مرکز خلاقیت شهرداری این برنامه را اجرا کردند. در این نمایشگاه آثار ۳۰ تن از هنرمندان به نمایش درآمده است و در کنار هنرمندان برجسته فعلی اصفهان، از برخی اساتید گذشته مانند استاد ارچنگ و استاد کرباسیان نیز آثاری به نمایش درآمده است.

وی با اشاره به بخش دانشجویی و دانش‌آموزی این نمایشگاه، ادامه داد: در این نمایشگاه آثار برخی دانشجویان در معرض دید قرار گرفته است. در بخش دانش‌آموزی نیز در طی یک مسابقه از دانش‌آموزان درخواست کردیم تا فرش اتاق خود را طراحی کنند و در طی این برنامه ۶ اثر برجسته که توسط این دانش‌آموزان خلق شده بود به نمایش درآمده است.

شیرسپهر هدف این نمایشگاه آماده کردن بستری برای نمایش آثار هنرمندان جوان دانست و اظهار کرد: این نمایشگاه در مرکز خلاقیت برگزار می‌شود، هدف نمایش کارهای هنرمندان ممتاز و آماده کردن بستری برای به نمایش درآمدن کارهای دانشجویی و آثار هنرمندان جوان بوده است. زمانی که آثار این هنرمندان جویای نام در کنار اساتید بزرگ قرار بگیرد می‌تواند انگیزه‌ای برای آنها ایجاد کند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه " سه نقشه قالی معاصر اصفهان" تا یکم آذر ماه در ایده گالری واقع در ارگ‌جهان‌نما، فاز۳، طبقه دوم برپا است و علاقه‌مندان صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۲ و بعدازظهرها ۱۵ الی ۱۹ می‌توانند به بازدید از این نمایشگاه بپردازند.

کد خبر 359006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.