تصادفات جاده‌ای علت اصلی مرگ و میر دانش‌آموزان است

سومین یکشنبه ماه نوامبر از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی "یادبود قربانیان حوادث جاده‌ای" نام گرفته است. تصادفات جاده‌ای در آنی روی می‌دهند اما علاوه بر تلفات جانی که به جای می‌گذارند تاثیراتش نیز مدت‌ها خانواده‌ها را ترک نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شعار امسال برای "روز جهانی یادبود قربانیان جاده‌ای"، برجسته کردن خاطرات جاده‌ها است و بسیاری از این خاطرات غم انگیز است.

تنها در سال جاری، بیش از ۱.۳ میلیون نفر درجهان، جان خود را در جاده‌ها از دست داده‌اند و ده‌ها میلیون نفر نیز صدمه جسمی دیده‌اند.

یکی از اهداف این بزرگداشت جهانی، به خصوص در کشورهای با درآمد متوسط و کم این است که به عنوان یک پلت فرم برای کاهش درد و رنج  ناشی از این مرگ و میر و صدمات جاده‌ای به کار برده شود.

کودکان در راه رفت و برگشت از مدرسه در معرض آسیب هستند. تصادفات جاده‌ای علت اصلی مرگ و میر دانش‌آموزان است.

در ایران، همانند بسیاری از کشورهای جهان نیاز است به منظور حفظ جان کودکان و جوانان از آسیب‌های جاده‌ای، موسساتی جهت تهیه ابزارهای راهنمایی و محافظت کودکان در مسیرهای مدرسه در نظر گرفته شوند.

ما به سرمایه گذاری فوری نه تنها در افزایش کیفیت جاده‌ها، بلکه در برنامه‌ریزی بهتر شهری با رویکرد حمل و نقل پایدارتر و سبزتر نیز نیاز داریم.

از زمان تصویب روز جهانی یادبود قربانیان ترافیک جاده‌ای، در پی قطعنامه ۶۰/۵ مجمع عمومی، بزرگداشت این روز در کشورهای زیادی از قاره‌های مختلف، گسترش یافته است.

در سال ۲۰۰۸، این یادبود و سایر رویدادهای مرتبط، در کشورهایی مانند آرژانتین، استرالیا، برزیل، برونئی دارالسلام، کانادا، هند، ژاپن، مکزیک، نیجریه، فیلیپین، آفریقای جنوبی، اوگاندا و ایالات متحده و تقریباً در تمامی کشورهای اروپا برگزار شد.

این روز تبدیل به یک ابزار مهم  برای تلاش‌های جهانی در جهت کاهش تلفات جاده‌ها شده است. این برنامه، یک فرصت برای جلب توجه‌ها به  بزرگی مقیاس فاجعه عاطفی و اقتصادی ناشی از حوادث جاده‌ای و همچنین شناسایی رنج قربانیان آن و  خدمات پشتیبانی و نجات ارائه می‌دهد.

یک وب سایت اختصاصی برای گسترش شناخت از این روز و پیوند کشورها از طریق به اشتراک گذاشتن اهداف مشترک و گرامیداشت افراد کشته و مجروح در تصادفات راه اندازی شد.

کد خبر 359003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.