آمادگی یمن برای توقف حملات علیه ائتلاف سعودی

رییس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که یمن در راستای حمایت از صلح و از بین بردن هرگونه بهانه ائتلاف سعودی برای ادامه تجاوزاتش، این آمادگی را دارد که همه عملیات نظامی خود از جمله موشکی و پهپادی را متوقف کند.

 به گزارش ایمنا، «محمد علی الحوثی» رییس کمیته عالی انقلاب یمن از طرح جدید صلح که در آن بر توقف حملات موشکی و پهپادی یمن تاکید شده است، خبر داد.

وی بامداد دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اگر ائتلاف سعودی صلح می‌خواهد، ما آماده توقف عملیات نظامی خود در همه جبهه‌ها هستیم.»

 الحوثی افزود:  یمن در راستای حمایت از صلح و از بین بردن هرگونه بهانه ائتلاف سعودی برای ادامه تجاوزاتش، این آمادگی را دارد که همه عملیات نظامی خود از جمله موشکی و پهپادی را متوقف کند.

وی در ادامه بیانیه خود تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم که شلیک موشک و ارسال پهپادها را متوقف کنیم تا بهانه ادامه تجاوز و محاصره را از دشمن بگیریم.

رییس کمیته عالی انقلاب یمن افزود: نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواستار توقف حملات موشکی و پهپادی یمن شده است و ما هم از تلاشش برای برقرای صلح حمایت می‌کنیم. او گفت که یمن از موشک‌های بالستیک و پهپادهای خود فقط برای بازدارندگی و دفاع در برابر جنایات ائتلاف استفاده کرده است.

الحوثی خاطرنشان کرد، یمن از بزرگترین فاجعه انسانی در جهان به دلیل حملات ائتلاف سعودی و محاصره آن رنج می‌برد.

جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن از فروردین ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در این سه سال و اندی بیش از ۵۰ هزار یمنی جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست"  آگوست گذشته فاش کرده بود که شمار کشته‌های یمن بیش از ۵۰ هزار نفر است، اما منابع مختلف، آمار واقعی را بیان نمی‌کنند.

منبع:فارس

کد خبر 358993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.