۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
فقر سرانه ورزشی در شهرضا

شهرضا – رییس ادره ورزش و جوانان شهرضا گفت: این شهرستان از نظر برخورداری از فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌نقی انصاری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، با اشاره به فعالیت ۴۴ باشگاه و ۴۰ هیئت ورزشی در شهرضا، اظهار کرد: امسال مجوز پنج باشگاه جدید در شهرضا صادر شده، سه باشگاه در مرحله صدور مجوز و دو باشگاه نیز در مرحله تشکیل پرونده قرار دارد.

وی از ثبت هفت NGO ورزشی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: یکی از این سازمان‌ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر با استفاده از موسیقی درمانی و ورزش درمانی فعالیت می‌کند.

رییس ادره ورزش و جوانان شهرضا با بیان اینکه در هشت ماه نخست امسال ۳۸۸ مسابقه در این شهرستان برگزار شده، خاطرنشان کرد: در همین مدت شهرضا میزبان ۳۵ مسابقه استانی و ۲۰ مسابقه کشوری بوده است.

انصاری با بیان اینکه تاکنون ورزشکاران و تیم‌های ورزشی این شهرستان به ۱۱ مسابقات جهانی و آسیایی، ۱۰۷ مسابقه کشوری و ۱۳۶ مسابقه استانی اعزام شده‌اند، یادآور شد: ورزشکاران شهرضا در این مدت موفق به کسب ۳۸۸ مدال استانی، ۱۹۰ مدال کشوری و ۱۶ مدال برون مرزی شده‌اند.

وی از تکمیل چمن مصنوعی ورزشگاه قدس شهرضا با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال خبر داد و افزود: طرح‌های ساخت سکوی تماشاگران و رخت‌کن و تأمین نور این مجموعه ورزشی نیز در دستورکار است.

رییس ادره ورزش و جوانان شهرضا با بیان اینکه سالن ورزشگاه تختی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: خانه جوان شهرضا نیز با اعتبار شش میلیارد ریال در حال تکمیل است.

انصاری از برگزاری ۱۶ مسابقه اداری و ۳۵ مسابقه روستایی در این شهرستان خبر داد و افزود: در این مدت ۱۲ همایش پیاده‌روی و ۴۰ برنامه ورزش همگانی برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ مربی در ۷۴ رشته ورزشی در این شهرستان، تصریح کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۳۲ ورزشکار سازمان‌ یافته در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا ادامه داد: سرانه فضای ورزشی روباز در این شهرستان ۳۱ صدم مترمربع و سرانه فضای سرپوشیده ۲۲ صدم مترمربع است که از این نظر شهرضا جزو شهرستان‌های فقیر استان محسوب می‌شود.

کد خبر 358981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.