۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با مواد مخدر

شهرضا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا گفت: وقتی مرزنشیان کشور فقیر باشند و نتوانند هزینه‌های خود را تأمین کنند، نمی‌توانند در زمینه مبارزه با مواد مخدر همکاری مناسبی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، محمدرضا انصاری‌پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، با اشاره به فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی مبنی بر حرمت مصرف مواد مخدر، اظهار کرد: به عقیده مراجع عظام تقلید، یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های مبارزه با مواد مخدر، اقدامات فرهنگی است.

وی با بیان اینکه اقدام پیشگیرانه کم‌هزینه و اثر بخش‌تر است، تأکید کرد: فرهنگ‌سازی درباره آثار سوء مصرف مواد مخدر با استفاده از صاحب‌نظران و کنترل مستمر مرزها، از مهمترین راهکارهای مبارزه با معضل اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا با تأکید بر استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون در مبارزه با معضل اعتیاد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی، باید در گستره فراگیر جامعه در مبادی تولید و توزیع مواد مخدر انجام شود.

انصاری‌پور با بیان اینکه وقتی مرزنشیان کشور فقیر باشند و نتوانند هزینه‌های خود را تأمین کنند، نمی‌توانند در زمینه مبارزه با مواد مخدر همکاری مناسبی داشته باشند، یادآور شد: همکاری نهادهای دینی و فرهنگی و اجتماعی و خانواده‌ها در زمینه ایجاد پیشگیری و بازدارندگی درونی که اولویت اصلی برنامه‌های ستاد مبارزه با موادمخدر کشور است، نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات اجرایی برای طرح اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر ۲۰۰ میلیارد ریال است، اظهار کرد: سهم استان اصفهان برای اجرای این طرح ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر همکاری کنند، تصریح کرد: مدیران شهرستانی به دنبال جذب اعتبارات مصوب این طرح از طریق دستگاه متبوع خود باشند.

وی با بیان اینکه این طرح ویژه مدارس ابتدایی دوم، متوسطه اول و دوم است، تأکید کرد: توانمندسازی دانش‌آموزان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف اجرای این طرح است.

کد خبر 358980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.