کاهش سن اعتیاد، زنگ خطری برای جامعه

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: کاهش سن اعتیاد زنگ خطری است که برای مردم و مسئولان به صدا درآمده است، همه باید با جدیت با این مسئله برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، علی اصغر رفیعی‌نژاد امروز (یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، با بیان اینکه تنها قوه قضاییه و نیروی انتظامی مسئول مبارزه با معضل اعتیاد نیستند، تصریح کرد: مقابله با این بحران نیازمند عزم همگانی و تلاش شبانه‌روزی است.

وی با بیان اینکه غفلت در مبارزه با اعتیاد و یا استفاده از راه‌کارهای غیر علمی ضربات جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کند، اظهار کرد: تک فرزندی خانواده‌ها و تغییر رویکردها و علاقه‌های فرزندان و والدین، ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه را دوچندان کرده است.

فرماندار شهرضا کاهش سن اعتیاد را زنگ خطری برای جامعه دانست و افزود: مردم و مسئولان باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و تلاش کنند از ادامه این روند جلوگیری کنند.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه هدف اصلی سوداگران مرگ از بین بردن نهاد خانواده است، خاطرنشان کرد: کاهش سن اعتیاد تا دوران متوسطه اول نشان می‌دهد، دشمنان در برنامه‌ریزی دقیقی برای آسیب‌ زدن به ارکان جامعه عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه محکومیت به زندان به دلیل جرایم مواد مخدر هزینه‌های بسیاری را به جامعه تحمیل می‌کند، تأکید کرد: مواد مخدر جدید و شیوه‌های نوین توزیع آن‌ها، باهدف سهولت دسترسی به مواد مخدر جایگزین این مواد و روش‌های سنتی توزیع و مصرف آن شده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید با همکاری بخش خصوصی علل گرایش نوجوانان به مواد مخدر را بررسی کنند، اظهار کرد: با روش‌های سنتی نمی‌توان با اعتیاد مبارزه کرد، بلکه باید با آگاهی بخشی و استفاده از علم و هنر، نرخ شیوع مواد مخدر را کاهش داد.

رفیعی‌نژاد اضافه کرد:خانواده‌ها، بخش دولتی و سازمان‌های مردم نهاد باید درک درستی از نیازمندی‌های نوجوانان و جوانان داشته باشند.

وی با بیان اینکه زبان هنر بسیار توانمند و گویا است، تصریح کرد: خانواده‌ها تربیت فرزندان خود را به آموزش و پرورش و سایر نهادها واگذار کرده‌اند و با این شیوه تربیتی جوانان دچار بحران هویت شده‌اند.

کد خبر 358978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.