رونمایی از ۵ ایستگاه مکانیزه دوچرخه تا پایان سال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: تعداد پنج ایستگاه مکانیزه و تمام هوشمند اپراتور تا قبل از نوروز امسال در محدوده مرکزی و تاریخی شهر رونمایی و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهروندانی که کارت اشتراک ایستگاه‌های دوچرخه را داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌های مکانیزه، دوچرخه مورد نظر خود را دریافت و استفاده کنند.

وی از فعالیت مجدد ۱۵ ایستگاه دوچرخه با مشارکت بخش خصوصی تا نیمه دوم آذرماه امسال در شهر اصفهان خبر داد و افزود: ۱۵ ایستگاه دوچرخه در محدوده محور زاینده رود و نقاط مرکزی شهر با مشارکت شهرداری اصفهان و بخش خصوصی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: دی ماه سال گذشته فراخوان مشارکت بخش خصوصی برای راه‌اندازی مجدد ایستگاه های دوچرخه اعلام و بعد از آن طی ۱۰ ماه گذشته جلسات کارشناسی و مدیریتی با بخش خصوصی برگزار و آسیب شناسی لازم انجام شد تا با کمترین تبعات، این اقدام صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در این ایستگاه‌ها سعی شده کیفیت دوچرخه‌ها افزایش یابد و این وسیله پاک در انواع مختلف معمولی، مدرن، برقی، اسکوتر برقی و حتی دو نفره به شهروندان عرضه شود.

صلواتی با بیان اینکه تعرفه کرایه دوچرخه‌ها بستگی به نوع خدمات در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: سعی شده یک سبد کالای دوچرخه تعریف شود تا شهروندان با هر توانایی اقتصادی بتوانند از دوچرخه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اشتراک‌های ماهانه و سالانه برای کرایه دوچرخه از ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده تا هزینه‌ها برای استفاده کنندگان کاهش یابد و شهروندان به استفاده دایم از دوچرخه تشویق شوند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های دوچرخه شهر اصفهان تا سال آینده به ۵۰ ایستگاه افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: تعداد پنج ایستگاه مکانیزه، تمام هوشمند و بدون اپراتور دوچرخه تا قبل از نوروز امسال در محدوده مرکزی و تاریخی شهر آغاز به کار خواهد کرد.

نسل چهارم دوچرخه در شهر اصفهان

صلواتی با اشاره به استفاده از نسل چهارم دوچرخه در شهر اصفهان، اظهارکرد: در صدد هستیم با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه، دوچرخه‌ها را عرضه کنیم تا هر شهروند بتواند با استفاده از این اپلیکیشن، به نزدیکترین ایستگاه دوچرخه مراجعه و دوچرخه مورد نیاز خود را دریافت کند؛ در تلاش هستیم نسل سوم و چهارم هوشمندسازی در دوچرخه را تا قبل از پایان سال محقق کنیم.

وی با بیان اینکه با تنوع و افزایش کیفیت خدمات ایستگاه‌های دوچرخه، افزایش ساعات فعالیت، همچنین باز بودن آنها در روزهای تعطیل میزان استقبال شهروندان از ایستگاه‌های دوچرخه افزایش خواهد یافت، افزود: اتفاق نو و جدیدی در بخش حمل و نقل پاک در شهر اصفهان اتفاق خواهد افتاد که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این راستا بیشتر استفاده کنیم.

کد خبر 358977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.