علت اصلی مشکلات اقتصادی بی توجهی به نقش فناوری‌های نوین است

وزیر امور اقتصادی و دارایی علت اصلی بسیاری از مشکلات و کمبودها در عرصه اقتصاد کشور را توجه کافی نداشتن به تاثیرات فوق العاده ارزش آفرین فناوری های نوین بیان کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، فرهاد دژپسند در نخستین نشست هماهنگی تدوین نقشه راه اقتصاد هوشمند با بیان اینکه با وجود برنامه ها و قوانین مدون، از سال‌های دور، هنوز بحث توسعه کاربری فناوری اطلاعات و تحقق دولت الکترونیک، به طور کامل محقق نشده است، فلسفه وجودی تشکیل این جلسه را، تدوین نقشه راه اقتصاد هوشمند خواند و اظهار کرد: علت اصلی بسیاری از مشکلات و کمبودهای ما در عرصه اقتصاد، عدم درک صحیح نقش فناوری های نوین در این عرصه است.

 دژپسند گفت: در همین راستا، خود را متعهد کرده‌ام که تا پایان دولت دوازدهم، بحث الکترونیکی کردن فعالیت‌های درونی وزارت اقتصاد را به سرانجام برسانم.

 وی افزود: بسیاری از کشورها در خصوص توسعه دیجیتال خود هدف‌گذاری و برنامه مشخصی طراحی کرده اند و ما نیز برای جلوگیری از بروز شکاف قابل توجه در توسعه اقتصاد هوشمند باید برنامه ای مشخص و هدفمند تدوین کنیم.

تدوین نقشه راه اقتصاد هوشمند

 وزیر اقتصاد اضافه کرد: با تدوین نقشه راه اقتصاد هوشمند، گام های مورد نیاز برای تحقق آن مشخص خواهد شد و از اتلاف وقت، انرژی و انجام فعالیت های موازی جلوگیری می شود.

 در ادامه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان نیز اظهار کرد: نباید به بحث هوشمندسازی اقتصاد ملی، به صورت دولتی نگاه کنیم، زیرا دولت ها در هیچ کجای دنیا، نوآوری ندارند و اساسا چنین انتظاری هم از آنها نمی رود.

سورنا ستاری گفت: به اعتقاد من، از تجربه حمایت از تشکیل موسسات دانش بنیان که در بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور پیگیر آن هستیم و موفقیت های قابل ملاحظه ای نیز در این خصوص کسب  کرده ایم، می توان به عنوان یک تجربه موفق، در راستای بحث هوشمندسازی و تحقق دولت الکترونیک، استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز طی سخنانی در این نشست، گفت: خانواده وزارت اقتصاد، اعم از سازمان امور مالیاتی، گمرک جمهوری اسلامی، سازمان بورس و اوراق بهادار و مجموعه نظام بانکی، در بحث الکترونیکی کردن فعالیت های خود تا حد چشمگیری، موفق و پیشرو بوده اند

محمدجواد آذری جهرمی افزود: در عین حال، فعالیت های انجام شده، منفرد و جزیره ای است و امکان اتصال آن برای سایر دستگاه ها فراهم نشده، البته این نقص متوجه همه دستگاه های دولتی است.

کد خبر 358966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.