بودجه  ۳۳۰۰ میلیاردی  شهرداری اصفهان تصویب شد

بودجه سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری اصفهان با ۱۰ رای موافق در پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه تعیین سقف بودجه  سال ۹۸ شهرداری اصفهان پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با اعلام نظر کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان و تأیید کمیسیون تلفیق در پنجاه و ششمین جلسه علنی این شورا بررسی شد.

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در هفت ماه گذشته  تنها ۳۲ درصد بودجه ۹۷ برای شهرداری اصفهان محقق شده است، اظهار کرد: ضروری است که برای افزایش درآمدهای شهرداری از خلاقیت استفاده کنیم و به دنبال فرصت‌های جدید برای تأمین منابع مالی و درآمدی شهرداری باشیم.

وی با بیان اینکه در تمام بخش‌های مدیریت شهری با تورم چشمگیری مواجه هستیم، افزود: مطمئناً برای تأمین هزینه‌های سال آینده باید بودجه بیشتری پیش‌بینی کنیم چرا که امسال از سه هزار میلیارد بودجه شهرداری، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد برای هزینه‌های جاری شهرداری و ساماندهی‌ها اختصاص داده شد.  

رییس امور کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار و برای پروژه‌های عمرانی بزرگتر ده‌ها هزار میلیارد تومان نیاز است، افزود: استفاده از مشارکت در بهره‌برداری از پروژه‌های شهری امری ضروری است و باید به آن توجه داشت.

وی گفت: با توجه به نیاز و تورم به وجود آمده برای سال ۹۸ حداقل هزینه و عددی که کمیسیون اقتصادی به آن رسید و می‌تواند جوابگوی هزینه‌های پیش رو شهرداری باشد  ۳۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.

در ادامه امیراحمد زندآور ، عضو شورای شهر اصفهان ضمن اعلام موافقت خود با افزایش بودجه شهرداری در سال ۹۸ ، اظهار کرد: بودجه‌ای که سالانه در کشور بسته می‌شود روند افزایشی دارد.

وی افزود: مشکلات موجود  قابل رفع شدن است و باید توجه داشت که روش تعیین بودجه افزایشی است نباید راکد یا کاهشی باشد.

زندآور گفت:  شهرداری در سال گذشته بالای ۸۰ درصد بودجه را توانست وصول کند پس با برنامه و تلاش بیشتر می‌توان  بودجه را وصول کرد. بر اساس بررسی‌های انجام شده در شش ماه نخست امسال شهرداری اصفهان از لحاظ مالی در وضعیت بدی به سر نمی‌برد و این نشان دهنده این است که در نیمه دوم سال وضعیت بهتری خواهیم داشت.  

وی تاکید کرد: کلانشهر اصفهان با کلانشهرهای کشور رقابت دارد پس باید بودجه شهرداری افزایشی باشد و باید براساس برنامه ۱۴۰۰ شهرداری، تصمیم گیری شود.

به گزارش ایمنا، بودجه ۳۳۰۰ میلیاردی پس از رأی گیری با ۱۰ رأی موافق و یک رأی مخالف به تصویب شورای شهر رسید.

کد خبر 358949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.