صدور "باربرگ" الکترونیک برای ناوگان باری بیش از ۱۰ تن الزامی است

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: بر اساس مصوبه وزارت کشور صدور «باربرگ» الکترونیک از ۲۰ آبان‌ماه برای ناوگان باری بیش از ۱۰ تن الزامی است.

به گزارش ایمنا، محسن حدیقه‌جوانی اظهار کرد: از تاریخ بیستم آبان ماه صدور سند حمل و نقل بار الکترونیک «باربرگ» به ازای هر حمل بار در سطح شهر برای تمامی ناوگان‌های باری با ظرفیت بالای ۱۰ تن الزامی بوده و تخصیص سهمیه سوخت این ناوگان براساس باربرگ‌های صادر شده خواهد بود.

وی با بیان اینکه جهت صدور سند حمل الکترونیک «باربرگ»، ثبت اطلاعات ناوگان و رانندگان در سامانه utcms.ir ضروری است، افزود: جهت صدور «باربرگ»، دریافت پروانه فعالیت برای ناوگان اجباری است از این‌رو کلیه ناوگان و رانندگان باید ابتدا در این سامانه ثبت‌نام کنند و سپس برای دریافت پروانه فعالیت (برای ناوگان) و پروانه اشتغال (برای رانندگان) اقدام کنند. دریافت پروانه اشتغال برای رانندگان تا پایان دی‌ماه ۹۷ اختیاری است و تنها ثبت‌نام رانندگان در این سامانه برای صدور «باربرگ» کافی خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز تصریح کرد: رانندگان خودروهای باری و شرکت‌های باربری باید به این نکته توجه داشته باشند که سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری مرجع صدور پروانه‌های فعالیت و اشتغال است.

حدیقه‌جوانی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت نفت، خاطرنشان کرد: مقرر شده است از ابتدای آذرماه امسال، سهمیه پایه سوخت این خودروها به صورت گام به گام کاهش و منطبق بر عملکرد و بر اساس باربرگ تخصیص یابد و از بهمن ماه سوخت ناوگان بدون باربرگ قطع می‌شود.

وی در خصوص باربرگ الکترونیک گفت: باربرگ مجوزی است در بستر الکترونیک که نشان‌دهنده زمان بارگیری، مبدأ- مقصد بار، وزن بار، مالک بار و دیگر مشخصات بار بوده و دارای یک شناسه یکتا در کل کشور است و به ازاء هر حمل ‌و نقل بار در ازاء درخواست شرکت‌های حمل یا رانندگان و سایر مراجع ذی‌صلاح از طریق سامانه حمل بار درون‌شهری به عنوان مجوز حمل صادر می‌شود. با توجه به ضوابط تعیین شده توسط وزارت کشور تنها ناوگانی اجازه دریافت باربرگ دارند که پیش از این نسبت به اخذ پروانه فعالیت خود از سازمان‌های حمل و نقل بار درون شهری شهرداری‌ها اقدام کرده باشند.

کد خبر 358926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 32
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی صادقی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    5 1
    عالی