مشاغل مزاحم به خارج از شهر منتقل نمی‌شود

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری همدان گفت: با توجه به تکنولوژی‌های جدید و ابزارهای موجود، نباید مشاغل مزاحم را به خارج از شهر منتقل کرد بلکه باید مشاغل کارگاهی و مزاحم را در همان محل‌ها ساماندهی کنیم.

معراج عاشورلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ سال است شهرداری همدان در ساماندهی مشاغل شهری به صورت یکپارچه عمل می‌کند، اظهار کرد: در نخستین گام احداث شهرک‌های خدمات خودرویی را در دستور کار قرار دادیم و در راستای این موضوع سه شهرک ایجاد شده است که تقریباً در شعاع ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری شهر همدان قرار دارند.

وی افزود: پرنده فروشان سطح شهر به صورت موقتی ساماندهی و دامداری‌های غیرمجاز و همچنین محل‌های نگهداری غیرمجاز دام به خارج از شهر و حریم شهر منتقل شدند.

عاشورلو با اشاره به اینکه بازار فروش خودرو همدان به جزء بازار تهران، جزو نخستین بازارهای فروش خودرو در کشور است، افزود: با وجود اینکه بازار خودرو تقریباً داخل محدوده شهری و نزدیک به مرکز شهر احداث شده است اما در محدوده ترافیکی واقع نیست و مشکل ترافیکی در شهر ایجاد نمی‌کند.

با انتقال مشاغل موافق نیستیم

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری همدان با بیان اینکه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود ابزار و روش‌های جدید، بیشتر به سمت ساماندهی مشاغل حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: طرح انتقال مشاغل به خارج از شهر را زیاد دنبال نمی‌کنیم چراکه اعتقاد داریم نباید کار و فعالیتی را تعطیل کرد بلکه باید مشاغل را در همان محل ساماندهی کرد، البته برخی مشاغل قرمز هستند و باید با رعایت استاندارها به شهرک‌های صنعتی منتقل شوند.

عاشورلو گفت: در حال حاضر درصد وجود مشکلات مشاغل مزاحم شهر همدان بسیار پایین است اما برخی مشاغل مزاحم از جمله دامداری‌های غیرمجاز، نگهداری دام، برخی مشاغل کارگاهی مثل چوب‌بُری‌ها که در کنار بافت‌های مسکونی شهر توسعه پیدا کرده‌اند و باعث ایجاد مشکلاتی در شهر شده‌اند.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری همدان با اشاره به اینکه آلودگی هوای شهر همدان بیشتر مربوط به ترافیک و تردد ماشین‌ها بوده و میزان درصد مشاغل مزاحم کارگاهی به هیچ‌عنوان دخالتی در میزان افزایش آلودگی هوای شهر ندارد، اظهار کرد: مهم‌ترین چالش و مشکل موجود، وجود مشاغل مزاحم از جمله کارگاه‌های فروش سنگ، مصالح فروشی‌ها و آهن فروشی‌ها در ورودی‌های شهر است برای حل این مشکلات باید تدابیری اندیشیده شود.

عاشورلو با بیان اینکه همدان شهری کشاورزی و گردشگری است تا یک شهر صنعتی و خدماتی، ادامه داد: در حال حاضر در شهر همدان ۹۱ اتحادیه فعال با ۳۰ هزار مشاغل دارای پروانه کسب و بدون پروانه مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه همدان شهری کشاورزی بوده که پس از جمع‌آوری کشاورزی و کسب و کار کشاورزان، برخی جوانان و شهروندان به دستفروشی روی آورده‌اند، گفت: اکثر دستفروشان را در قالب روزبازارها و شب بازارهای هفتگی ساماندهی کرده‌ایم اما هنوز با مشکلاتی در زمینه دستفروشان مواجه هستیم. تاکنون نزدیک به ۲۵۰ تا ۳۰۰ دستفروش در خیابان بوعلی ساماندهی شده‌اند اما با این حال همیشه در پیاده‌راه بوعلی و اکباتان مشکلاتی وجود دارد. اصناف، دستفروشان و مردم سه ضلعی هستند که همیشه در برابر یکدیگر قرار دارند و درگیری‌هایی بین آن‌ها وجود دارد.

کد خبر 358921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.