جذب ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار از سهم اشتغال خوانسار

خوانسار- رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوانسار گفت: سهم تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی شهرستان خوانسار ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که ۳۹۰ میلیون تومان از آن جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، عاطفه کریمی امروز (یکشنبه) در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اظهار کرد: از ۲۳ دستگاه اجرایی شهرستان تنها سه دستگاه از جمله جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی  در سامانه "کارا" فعال هستند، دستگاه‌های دیگر با صدور مجوز می‌توانند جامعه هدف خود را تشویق به دریافت تسهیلات کنند.

وی افزود: یکی از راه‌هایی جذب تسهیلات در شهرستان این است که دستگاه‌های دیگر در سامانه "کارا" پرونده تشکیل دهند چرا که برای جذب اعتبارات نیازمندیم که دستگاه‌های مربوطه اطلاع‌رسانی کنند.

رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوانسار گفت: طرح اشتغال فراگیر روستایی در روستاها به خوبی اجرا شده است و از ۶۸ طرح فراگیر روستایی که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند ۴۵ طرح تسهیلات دریافت کردند که برای ۷۴ نفر در زمینه کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری در روستاها اشتغال ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: از سوی استان۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح فراگیر و پایدار روستایی به شهرستان تسهیلات اختصاص داده شده است که تنها ۳۹۰ میلیون تومان آن را جذب کرده‌ایم.

کریمی گفت: از ۲۰ طرحی که برای اجرای طرح اشتغال فراگیر در شهرستان به بانک‌ها معرفی شده است، تنها چهار طرح تسهیلات دریافت کرده‌اند.

طرح‌های اشتغال‌زایی باید کارشناسی‌تر اجرا شود

در ادامه منصور کمالی فرماندار خوانسار گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی برای این‌که تولید خوب و مفید داشته باشد و یا در آینده مشکلات زیست محیطی به همراه نداشته باشد باید کارشناسی‌تر اجرا شود.

وی با بیان این‌که مراتع طبیعی متعلق به نسل آینده است، افزود: باید در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی موقعیت جغرافیایی منطقه از لحاظ جمعیت پذیر بودن و جذب گردشگر و توریست دیده شود، اجرای طرح اشتغال‌زایی باید توجیه فنی داشته باشد تا بتواند منبع اقتصادی خوبی برای جامعه باشد.

فرماندار خوانسار گفت: تسهیل و تسریع در پرداخت‌ تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح‌های اشتغال‌زایی سرلوحه کار بانک‌ها قرار گیرد.

وی تأکید کرد: متقاضیان تسهیلات اشتغال نباید گرفتار بروکراسی بانکی شوند، مردم نیازمند کمک مسئولان هستند بانک‌ها تا حد امکان با متقاضیان دریافت تسهیلات همراهی داشته باشند.

کد خبر 358919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.