به موفقیت در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ می‌اندیشم

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی اسلالوم بانوان گفت: سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰، در تایلند برگزار می‌شود که از حالا به گرفتن نتیجه در آن رقابت‌ها فکر می‌کنم.  

فائزه روناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مسابقات قایقرانی قهرمانی جوانان آسیا اظهار کرد: در اوایل آبان ماه سال جاری مسابقات قایقرانی قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی ایران در رودخانه کرج برگزار شد و توانستم مدال نقره تیمی را در کانو به دست بیاورم؛ البته به غیر از من ستاره همایون‌فر دیگر ملی‌پوش اصفهانی توانست به مدال دست پیدا کند و برنز بخش تیمی را در کایاک بگیرد.

وی افزود: رده سنی‌ام زیر ۱۸ سال است اما در این مسابقات در رده زیر ۲۳ سال شرکت کردم و این نتیجه را به دست آوردم که برای من راضی‌کننده‌ بود.  رقیب اصلی‌مان کشور تایلند بود که به مقام نخست رسید و ما با اختلاف امتیاز کم نسبت به این تیم دوم شدیم.  همه تلاشمان را کردیم،  بسیار از عملکردمان راضی هستیم و با توجه به اینکه همه تیم‌ها خیلی تمرین کرده بودند نتیجه مناسبی به دست آوردیم.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی اسلالوم بانوان اضافه کرد: حدود یک ماه در همان محل برگزاری رقابت‌ها، رودخانه کرج، تمریناتمان را انجام دادیم و با محیط مسابقه کاملا آشنا بودیم.  از یک طرف خوب است که کشور خودمان میزبان باشد و از طرفی هم خیر؛ خوبی آن به این است که با پیست، آب، جریان آب و شدت آب آشنایی داریم اما از آن نظر که خانواده‌ها برای تماشای مسابقات می‌آیند به آدم استرس وارد می‌شود و بار فشار روانی بیشتر است.

روناسی خاطرنشان کرد: شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند اولین حضور ملی‌ من بود، سعی کردم تجربه کسب کنم و به فکر مدال نبودم اما تلاش خودم را کردم ولی استرس زیادی برای کسب مدال نداشتم.

وی اضافه کرد: رده سنی‌ من جوانان است و هنوز این فرصت را دارم که از مسابقات کسب تجربه کنم، امان در حال حاضر به تنها چیزی که فکر می‌کنم رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰، در سال آینده به میزبانی تایلند است.  حدود یک سال و نیم است که ملی‌پوش هستم، در همه اردوهای تیم ملی حضور داشتم و حتی در اردوهایی که برای بازی‌های آسیایی جاکارتا، مسابقات قایقرانی قهرمانی جوانان آسیا و قهرمانی آسیا، برگزار شد شرکت کردم. با تجربه‌هایی که از این مسابقات به دست آوردم و تمریناتی که تا آن موقع انجام می‌دهم، می‌خواهم به یک نتیجه خوب دست پیدا کنم.

فائزه روناسی به پیشنهاد الهه عمرو مربی تیم ملی کانوپولوی بانوان وارد رشته مهیج قایقرانی می‌شود، در تست نخبه‌گزینی پذیرفته و قایقرانی را شروع می‌کند. از ۱۴ سالگی کایاک آب‌های آرام را کار می‌کرده و اکنون یک سال است که در آب‌های خروشان فعالیت دارد؛ روناسی حدود یک سال است که به عضویت تیم ملی اسلالوم درآمده و در سال ۹۵ در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند مقام نخست را در کانوی دو نفره کسب کرده و امسال هم در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی ایران مدال نقره تیمی را در کانو به دست آورده است.

کد خبر 358915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.