توفیق اجباری حضور در یک باغ ناخواسته

نمایشگاهی از نقاشی‌های هنرمند خوزستانی، که از حضور او در یک محیط ناخواسته و دیدگاه هنرمندانه او به این محیط الهام گرفته شده است، در اصفهان برگزار شده است.

صادق خلیفه، هنرمند نقاش، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره نمایشگاه نقاشی خود، با اشاره به اینکه رشته تحصیلی وی هنر نبوده و مدت زیادی در محیط صنعتی اشتغال داشته، اظهار کرد: این مجموعه الهام گرفته از محیط کار و روزمره زندگی من است. به این معنا که این دو محیط را ادغام کردم تا این مجموعه به وجود بیاید.
وی افزود: تمام المان‌هایی که در این تابلوها هست، چیزهایی هستند که من روزانه با آن‌ها سر و کار دارم و این دستگاه‌ها و آشوب و بلوا، همواره اطراف من وجود دارد.
این هنرمند نقاش درباره نامگذاری نمایشگاه خود اضافه کرد: اینکه نام نمایشگاه «نمایش بی بلیط از یک باغ ناخواسته» است، به این دلیل است که من از کودکی به هنر علاقه داشتم، اما زمانی که می‌خواستم تعیین رشته کنم، به دلیل اینکه در شهر من هنرستان نبود، رشته‌ای را انتخاب کردم که در نتیجه آن، در محیط کاری صنعتی قرار گرفتم که آن محیط با روحیات من سازگار نیست و به تعبیری باغی است که به صورت ناخواسته وارد آن شده‌ام.
خلیفه با بیان اینکه سال‌های زیادی است مشغول هنر نقاشی است، گفت: حدود ۲۱ سال است که دائما به نقاشی مشغول هستم و هیچ وقت آن را کنار نگذاشته‌ام و البته تمام نقاشی را به صورت خودآموخته فرا گرفته‌ام؛ چرا که در شهری که من زندگی می‌کردم، حداقل در آن زمان، هنرستان و دانشکده هنری وجود نداشت.
وی افزود: تولید این مجموعه که در سبک سورئال کار شده است، حدود یک سال زمان برد و ماحصل آن ۱۰ تابلو بود که هفت مورد از آن‌ها به نمایشگاه اصفهان آورده شده است.
این هنرمند نقاش ادامه داد: این نمایشگاه، پیش از این در سال ۹۴ در تهران برگزارشده بود، تا اینکه حدود یک ماه پیش از طرف "گالری اکنون" از من دعوت شد تا کارها را در اصفهان نمایش دهم و این اتفاق، یک افتخار برای من بود که در اصفهان آثار را به نمایش بگذارم.
به گزارش ایمنا، نمایشگاه نقاشی «نمایش بی بلیط از یک باغ ناخواسته» با آثاری از صادق خلیفه، تا چهارشنبه _۳۰ آبان‌ماه_ در محل "گالری اکنون»، واقع در خیابان خاقانی، برای بازدید علاقمندان به هنر نقاشی، برگزار می‌شود.

کد خبر 358899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.