۹۰ درصد هزینه بستری بیماران بر عهده بیمه سلامت است

رییس بیمه سلامت نطنز گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی بستری بیماران و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی بخش دولتی بر عهده سازمان بیمه سلامت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، جواد تدبیری امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۴۰ مرکز درمانی دولتی و خصوصی با اداره بیمه سلامت نطنز همکاری داشته و افراد تحت پوشش این بیمه با عقد قرارداد با این مراکز می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کنند.

وی گفت: ۴۰ مرکز دولتی و غیردولتی شامل چهار داروخانه، ۱۱ پزشک، چهار دندانپزشک، سه آزمایشگاه، چهار فیزیوتراپی، چهار رادیولوژی، دو بیمارستان و شش درمانگاه است.

رییس بیمه سلامت نطنز تصریح کرد: این حرکت، در جهت ارائه خدمات هرچه بهتر و دسترسی آسان بیمه‌شدگان به خدمات مورد نیاز با مؤسسات و مراکز بهداشتی و درمانی است.

تدبیری با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت شهرستان نطنز ۲۲ هزار نفر است، تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی در بخش دولتی بر عهده سازمان بیمه سلامت و در بخش خصوصی نیز مبنای پرداخت بر اساس تعرفه‌های دولتی مصوب هیئت وزیران بوده و پرداخت مابه التفاوت بخش خصوصی و دولتی بر عهده بیمه‌شدگان است.

وی خاطرنشان کرد: با امکان تأیید اینترنتی نسخه‌های پزشکی دارویی بیمه‌شدگان تحت پوشش که داروهای درخواستی آنان نیاز به تأیید دارد، می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌های طرف قرارداد نسخ را به صورت اینترنتی تأیید و از داروخانه دریافت کنند.

کد خبر 358809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.