مدارس فرسوده تیران و کرون امنیت دانش‌آموزان را تهدید می‌کند

تیران-مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: شش باب مدرسه فرسوده و تخریبی این شهرستان امنیت و آرامش دانش‌آموزان را در طول سال تحصیلی تهدید می‌کند.

علیرضا مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده و شش باب از این مدارس فرسوده تخریبی است، اظهار کرد: حکم تخریب و تخلیه این مدارس از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان صادر شده، اما مدرسه جایگزین پیش بینی  نشده  است.

وی افزود: شش باب مدرسه فرسوده و تخریبی این شهرستان امنیت و آرامش دانش آموزان را در طول سال تحصیلی تهدید می‌کند و امکان فروریختن مدرسه بر روی دانش آموزان وجود دارد، اما بدلیل نبود مکانی برای جایگزینی مدرسه، تخلیه این مکان صورت نگرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون ادامه داد: احداث مدرسه جدید در توان مالی آموزش و پرورش شهرستان نیست و نیازمند اعتبارات ملی است که باید چنین وضعیتی از گذشته پیش بینی می‌شد تا در شرایط بحرانی قرار نگیریم.

وی دو شیفت کردن مدارس را راهکار غیرعملی برای رفع چالش کمبود مدرسه در تیران و کرون عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه بیش از ۵۰ درصد کادر آموزشی شهرستان غیربومی هستند، امکان حضور آن‌ها در شیفت عصر وجود ندارد و از طرفی فاصله بین روستاها و ایاب و ذهاب دانش آموزان شرایط را برای دو شیفت کردن و یا ادغام مدارس سخت کرده است.

مرزبان همچنین با اشاره به مشارکت خیران در ساخت مدارس خاطرنشان کرد: احداث مدرسه با مشارکت بنیاد خیریه برکت انجام شده است، اما اعتبارات تکمیلی از سوی این نهاد اختصاص نیافته و کار متوقف شده است که چنین وضعیتی باعث شده مشکل کمبود محیط آموزشی باقی بماند.

وی همکاری خیران و شوراهای اسلامی شهر و روستا برای رفع چالش مدارس را خواستار شد و افزود: با توجه به وضعیتی که بر مدارس این شهرستان حاکم است، اداره کل نوسازی همانطور که حکم تخریب صادر می کند، باید پیش بینی‌های لازم را نیز داشته باشد و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها نیز کمک کنند.

کد خبر 358803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.