دمیده شدن امید در سرزمین هزار چشمه

سمیرم- دومین بارش پاییزه امسال در سمیرم امید دوباره‌ای را به قلب مردم به ویژه کشاورزان این خطه بازگرداند تا این بارش‌ها چراغ روشنی باشد برای پایان خشکسالی‌های چندساله در سرزمین هزار چشمه.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، بارش‌های پاییز در سال جاری طلسم خشکسالی و ناباروری ابرهای پاییز این شهرستان شکست تا امیدی دوباره به کشاورزان سرزمین هزار چشمه بدهد.

امروز شهر حال و هوایی دیگری داشت، بوی باران و عطر دلربای خاک نم خورده کوچه و خیابان که زیر قدم‌های امید بخش باران فضای شهر را معطر کرده بود.

قطره قطره اشک شوق کشاورزان با همراهی قطرات باران بر زمین می‌نشست تا دست خواهشی باشد نزد خداوند متعال برای آزادی از بند خشکسالی زمین بندگان...

صدای شُرشُر ناودان‌ها در کوچه پس کوچه های شهر برای دومین بار گوش را نوازش می‌داد و پرندگان و گنجشک‌های کوچکی که در آغوش پنجره‌ها پناه گرفته بودند تا در مسیر باران و برفی که از سر دلتنگی با شدت زیاد زمین سمیرم را به آغوش می‌گرفتند، قرار نگیرند.

دلتنگی زمین و تشنه کامی خاک این سرزمین آنقدر به چشم می‌آمد که حتی گام‌های استوار ذرات برف نتوانست در برابرش مقاومتی کند و چند روزی را بر زمین گام بگذارد، برف و باران دست در دست هم به قلب تشنه زمین سمیرم سری زدند تا شاید برای چند روزی لب‌های تشنه شهر خشک نباشد.

بارندگی این دو روز سمیرم لحافی از مه به گستردگی شهر ساخت تا ساعاتی شهر را در خود فرو ببرد.

امسال نیز خداوند قلم صنع خود بر صفحه بومرنگ پاییز سمیرم حرکت داد تا رنگ امید و شادکامی کشاورزان بیشتر دیده شود.

کد خبر 358771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.