دیابتی‌ها از خوردن این دمنوش غافل نشوند

دارچین، یکی از ادویه‌های موثر برای کنترل قند و چربی خون در مبتلایان به بیماری دیابت است که میزان سوخت و ساز گلوکز را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایمنا، دیابت یکی از بیماری‌های شایع دنیای امروز و یک اختلال متابولیکی است که طی آن توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن فرد در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی، نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. یکی از راه های پیشگیری و درمان بیماری دیابت، استفاده از داروهای گیاهی و طب سنتی است.

ادویه "دارچین"؛ مرهمی برای بیماران دیابتی

دارچین، یکی از ادویه‌هایی است که قند و چربی خون مبتلایان به دیابت را کنترل می‌کند. بررسی‌های انجام گرفته حاکی از این است که دارچین برای تنظیم گلوکز در مقایسه با گیاهان دارویی دیگر نظیر چای سبز، روغن زیتون و دانه سیر تاثیر بیشتری دارد. تحقیقات حاکی از این است که این ادویه معجزه‌گر، ترشح انسولین را تا حدود بیست برابر افزایش داده و مقاومت بدن نسبت به آن را کاهش می‌دهد. همچنین دارچین، سوخت و ساز گلوکز و ورود آن به سلول‌ها را افزایش می‌دهد. بنابراین به بیماران دیابتی توصیه می‌شود دمنوش دارچین و یا چای دارچین را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند. اما از آنجا که هدف از مصرف دارچین در بیماران دیابتی، پایین آوردن قند خون است، توصیه می‌شود افراد همراه چای یا دمنوش دارچین از شیرینی‌های جایگزین‌ طبیعی مانند خرما و یا توت استفاده کنند. 

دیگر توصیه‌های طب سنتی برای مبتلایان به بیماری دیابت

به گفته متخصصان طب سنتی بهتر است مبتلایان به دیابت به جای مصرف شیرینی‌های مصنوعی از شیرینی‌های طبیعی استفاده کنند. همچنین بررسی‌های صورت گرفته نشان داده است که مصرف گیاه "گشنیز" باعث افزایش ترشح انسولین از پانکراس، کاهش قند خون و جلوگیری از عوارض قلبی و عروقی در بیماران دیابتی می‌شود.

از دیگر توصیه‌های طب سنتی برای کنترل دیابت، مصرف "جو" است که تسکین کننده غلظت خون و صفرا بوده و در پایین آوردن قند خون اثرگذار است. متخصصان طب سنتی به این بیماران توصیه می‌کنند، مصرف میوه سیب را در برنامه غذایی خود قرار دهند، زیرا این میوه جادویی قند خون افراد را کاهش داده و از بروز عوارض دیابت جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، مصرف سیب برای پیشگیری از دیابت در افرادی که زمینه بیماری دیابت را دارند، موثر است.

کد خبر 358767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.