شرایط امروز کشور نیازمند مقاومت و نظارت است

تیران-امام جمعه موقت تیران گفت: بحران اقتصادی کشور نیازمند شناخت توطئه‌های دشمن، مقاومت، اقدام های کارآمد و نظارت توسط مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، حجت الاسلام حسین کریمی در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: دولت آمریکا برای شکست نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدی را انجام داد، اما عدم همراهی دولت های سایر کشورهای جهان مانع از این اتفاق شد.

وی افزود: بحران اقتصادی کشور نیازمند شناخت توطئه‌های دشمن، مقاومت، اقدام های کارآمد و نظارت توسط مردم و مسئولان است که اگر همه در کنار یکدیگر وظایف خود را انجام دهیم تحریم کارکرد خود را برای دشمنان از دست می دهد و کارآمدی این اهرم فشار از بین خواهد رفت.

امام جمعه موقت تیران با بیان اینکه برخی از مردم در شرایط تحریم دست به احتکار، خرید ارز و سکه و اقداماتی از این قبیل زدند، تصریح کرد: این رفتار موفقیت دشمن را برای شکست نظام بیشتر کرد و این افراد در مسیر اهداف دشمن قرار گرفتند که اگر دشمن شناسی در بین مردم وجود داشت این اتفاق رخ نمی داد.

وی مقاومت در برابر مشکلات و ایستادگی در برابر دشمنان را مهم عنوان کرد و گفت: برای ایستادگی در برابر دشمنان نباید کسی خسته شود و همه در کنار یکدیگر با شکست مشکلات مسیر را برای پیشرفت و اعتلای جامعه فراهم کنیم تا دیگر با شرایط بد روبه رو نشویم.

حجت الاسلام کریمی نظارت بر عرضه کالا و قیمت گذاری‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی باید مسئولان این وضع آشفته و نابسمان را مدیریت و نظارت کنند که هر کسی قادر به قدرت نمایی و اجرای اهداف منفعت طلبی خود نباشد.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع با متخلفان لازم است، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه تنها به رسیدگی چند پرونده اکتفا نکند و وضعیت همه پرونده های رسیدگی و بررسی شود و افراد سودجو و کسانی که با این افراد همراهی و تسهیل کننده شرایط بوده اند را مجازات کنند.

امام جمعه موقت با اشاره به اینکه مجلس و دولت باید اقدام اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی انجام دهد، افزود: بعضی از اقدامات مجلس و دولت نه تنها سودی برای جامعه ندارد بلکه در بعضی از مواقع خسارت هم وارد می‌کند و باید وقت خود را به جای صرف این مسایل بیهوده صرف اقدامات کارآمد برای رفع مشکلا اقتصادی کنند.

وی کمک به خرید جهیزیه و ازدواج جوانان را از دیگر نیازهای جامعه دانست و اظهار کرد: دولت و مجلس برای کمک به رفع چنین مشکلاتی اعتباراتی را پیش بینی و توزیع کنند تا در این شرایط وضع اقتصادی و مشکلات اجتماعی کشور رفع شود.

وی تاکید کرد: اگر هر کسی وظیفه خود را انجام دهد و پارتی بازی و این دست مسایل از کشور جمع شود، وضع اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت و مردم در رفاه و آرامش زندگی خواهند کرد و تهدیدهای دشمنان نیز کارساز نخواهد بود.

کد خبر 358748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.