محکومیت حمله به مراسم «من بهشتی هستم»

انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان و انجمن‌های اسلامی دانشجویی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با صدور بیانیه‌ای حمله به مراسم «من بهشتی هستم»، را محکوم کردند و از مسئولان دانشگاه خواستند که در مقابل این هتک حرمت به نهاد دانشگاه ساکت نباشند و اقدام مقتضی را انجام دهند.

به گزارش ایمنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: متحجران در همه جای دنیا، در همه‌ روزهای تاریخ، نفرت‌های مشابه دارند؛ گفت وگو و شنیدن صدای مخالف. بازهم همچون تمام بزنگاه‌های تقابل تحجر و آزاداندیشی، اقتدارگرایان عزم جزم کردند به هجمه بر  پیکر نحیف امید، گفت و گو و برابری. تشکل‌های مدعی انقلابی‌گری که نه توان وفاداری به قانون برآمده از انقلاب را دارند و نه آرمانش، در روزهای پیش از برگزاری نشست با انتشار تصاویر موهن و تهدیدآمیز و نیز بیانیه‌ی مشترک علیه فرزند آن شهید مظلوم، تشکل‌های برگزارکننده و مسئولان فرهنگی دانشگاه فضای دانشگاه را به سمت هیجان بردند.

برخی از افراد منتسب به این تشکل‌های مدعی انقلابی‌گری با هجوم به برنامه «من بهشتی هستم» که دارای مجور رسمی و بدون هیچ گونه منع قانونی بود، اقدام به برگزاری تجمع بیرون تالار شریعتی و سردادن شعارهای « مرگ بر منافق»، « رییس دانشگاه احضار باید گردد»، « علیرضا بهشتی اخراج باید گردد» و «علیرضا بهشتی اعدام باید گردد» و ... کردند. مدعیان حمایت از انقلابی که هدفش «آزادی» بود، پا را فراتر گذاشته و با حمله به تالار و درگیری با انتظامات سعی در حمله به سخنرانان برنامه داشتند.

اقدام غیر قانونی تشکل‌های بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی، جامعه اسلامی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان در صدور بیانیه تهدیدآمیز و حمله‌ برخی از افراد منتسب به این تشکل‌ها به مراسمی قانونی و مجوز دار، که در تضاد واضح با سخنان رهبری که بارها در سالن پخش شد نیز هست، لکه‌ ننگی خواهد بود بر پیشانی جریانی که خود را حافظ ارزش‌های انقلاب می‌داند.

تاسف باید خورد برای حراست دانشگاه که علیرغم آمادگی قبلی نه تنها مانع هجوم و بی نظمی برهم زنندگان برنامه نشد، که در مواردی اقدام به ضرب و شتم دانشجویان برگزارکننده ی برنامه کرد.

ما تشکل‌های انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان، انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اتفاقات پیش آمده اعلام انزجار می‌کنیم و به مسئولان دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هشدار می‌دهیم رفتاری که روز چهارشنبه شاهد آن بودیم دنباله‌روی همان رفتاری است که فرزند شهید مطهری را در شیراز کتک می‌زند، برنامه رییس مجلس را در قم بهم می‌زند و اجازه سخنرانی به نوه امام (ره) نمی‌دهد. روندی که فریاد می‌زند و می‌گوید قانون را قبول ندارد، قوه قضاییه را قبول ندارد و حتی در زمان پخش سخنان رهبری فریاد می‌زنند که نشنوند آن چه را که باید می‌شنیدند.

ما دانشجویان از طریق قانونی پیگیر این اتفاق خواهیم بود و از مسئولان دانشگاه می‌خواهیم که در مقابل این هتک حرمت به نهاد دانشگاه ساکت نباشند و اقدام مقتضی را انجام دهند و نشان دهند همه در مقابل قانون برابرند.

کد خبر 358722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.