مسئولانی که دست‌های آلوده دارند، از خون شهدا درس نگرفته‌اند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر واقعا می‌خواهیم پاسدار خون شهدا بوده و از خون آنها حفاظت کنیم، باید از کالاها و تولیدات داخلی حمایت کنیم و دل به تولید داخلی ببندیم.

ابوالفضل صلواتی با اشاره به تشییع ۳۷۰ شهید در ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ در اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: شهدا نقطه قوت و قدرت ما هستند که در یک جنگ نابرابر و برای دفاع از  وطن، خاک و آرمانها به شهادت رسیدند تاحافظ منافع سرزمین شان باشند.

وی اظهار کرد: ما در حفاظت از خون شهدا و پیام آنها عاجز ماندیم و آنقدر ناتوان بودیم که نتوانستیم  پیام خونشان  را به درستی به جامعه برسانیم، این حق به گردن ماست و به آنها مدیون هستیم.

صلواتی تأکید کرد: شهدا برای دفاع از وطن جان وجوانی خود را در کف اخلاص گذاشتند، اما درحال حاضر خیلی از افراد و مسئولان به خاطر پست، مقام و صندلی با هم تنش دارند؛ در این مملکت و آب وخاک  با این‌همه شهید، مجروح و جانباز دیدن اینگونه رفتارها متأثر کننده است.

وی با اشاره به اعدام سلطان سکه در چند روز گذشته خاطر نشان کرد: بعضی از افراد به خاطر پول، سکه، مال اندوزی و انبارداری تلاش زیادی دارند، بعضی از افراد هم مال مردم را می‌خورند وحتی به بیت‌المال هم رحم ندارند، آنها هم روزی از این دنیا خواهند.

صلواتی با بیان این که این همه جنگ بر سر قدرت برای چیست؟  این همه  جنگیدن برای صندلی ناشی از کدام هدف است؟  گفت: این افراد هم با بدنامی از دنیا خواهند رفت، اما شهدا همان افراد با اخلاصی  که جان و جوانیشان را برای آرمانشان از دست دادند و پای حرفشان هم ایستادند، با سرفرازی این دنیا را ترک کردند و دست‌، روح و قلبشان پاک بود.

امیدوار باشیم و از تولید داخل حمایت کنیم

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پیام خون شهدا به مسئولان جامعه این است که باید با ظلم، جهل و فقر مبارزه کرد، مسئولان باید دست از جناح بازی‌، خط بازی و گروه بازی‌ها بردارند و به فکر مردم باشند؛ مسئولانی که دست‌های آلوده دارند آبروی اسلام و جمهوری اسلام را برده اند، آنها مدیون خون جوانان وطن و شهدا هستند؛ آنها از خون شهدا درس نگرفتند.

وی افزود: در حال حاضر هم جامعه دچار فقر، بی عدالتی ،جهل و تبعیض است، متاسفانه اینها در جامعه رواج دارد و این به گردن مسئولان است که به راحتی از خون شهدا گذشتند.

صلواتی افزود: با این وجود نباید به خاطر حاکم بودن چنین وضعیتی در کشور نا امید بود، باید آینده را دید و امیدوار باشیم که قرار است اتفاقات خوبی برای جامعه بیفتد تا جبران تحریم‌ها و بی تدبیری بعضی از  مسئولان بشود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: اگر واقعا می خواهیم پاسدار خون شهدا باشیم، باید از کالاها و تولیدات داخلی حمایت کنیم و دل به تولید داخلی ببندیم؛ ای کاش مسئولان قدر این موضوع را بفهمند چون کار کمی نیست.

به گزارش ایمنا، عملیات محرم با رمز یا زینب (س) و هدف آزاد سازی جبال مرزی حمرین در جنوب دهلران از دهم آبان ۶۱ طی سه مرحله در مناطق شرهانی، زبیدان و بیات، جنوب شرقی دهلران در غرب عین خوش انجام شد. لشکر ۱۴ امام حسین (ع)، لشکر ۸ نجف اشرف، تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع)، گروه توپخانه ای ۱۵ خرداد، جهادسازندگی استان اصفهان، پایگاه هشتم شکاری ارتش و تعدادی از یگان های توپخانه ارتش از جمله یگان های استان اصفهان در این عملیات بوده اند.

در این عملیات یگان‌های سپاه پاسداران شامل لشکر ۱۴ امام حسین (ع) ۸ نجف اشرف و ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) از رودخانه فصلی دویرج و چیخواب و موانعی همچون میدان مین، بشکه‌های ناپالم با سیم های خاردار فرشی و کانال‌های مین گذاری شده عبور کرده و خطوط دشمن را شکستند.

  روز ۲۵ آبان ۱۳۶۱، ۳۷۰ تن از شهدای این عملیات بر روی دستان امت شهید پرور اصفهان تشییع و در گلستان شهدا به خاک سپرده شدند و به همین مناسب روز ۲۵ آبان به نام «روز حماسه و ایثار شهر اصفهان» نام گذاری شد و همه ساله مردم غیور اصفهان این روز به یاد ماندنی را گرامی می دارند.

کد خبر 358721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.