سرمایه‌گذاران ترکی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در اصفهان هستند

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: تیم سه نفره سرمایه‌گذاری از کشور ترکیه با سفر به اصفهان و دیدار با شهردار این کلانشهر، علاقه‌مندی خود به سرمایه‌گذاری در اصفهان را مطرح کردند.

شهرام رییسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در راستای دیپلماسی شهری و در ارتباط با استفاده از ظرفیت‌های مالی کشورهای همسایه با توجه به شرایط کنونی پیش آمده، سرمایه‌گذارانی علاقه‌مند به حضور در پروژه‌های مدیریت شهری هستند.

وی افزود: تیم سه نفره سرمایه‌گذاران از کشور ترکیه در راستای ارتباطات اقتصادی در سطح ملی و شهری تمایل به مشارکت داشتند، از این رو پس از دیدار با شهردار اصفهان از پروژههای موجود شهر بازدید و از آخرین وضعیت آنها اطلاع پیدا کردند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی همچون سالن اجلاس، هتل جنب شهر رؤیاها و پروژه‌های مرتبط با گردشگری به سرمایه‌گذاران ترکیه معرفی شد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران اطلاعات اولیه پروژه‌های معرفی شده را دریافت کردند و مقرر شد  نتیجه آن در مذاکرات آینده اعلام شود.

وی با اشاره به اهمیت سرمایهگذاری سرمایه‌گذاران خارجی در شهر، اظهارکرد: با سرمایه‌گذاری، منابع مالی تزریق و اشتغال و تولید افزایش پیدا خواهد کرد، همچنین چرخ صنایع به حرکت در می‌آید؛ به عنوان مثال اگر سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری صورت گیرد، تمام زیربخشهای آن رونق می‌گیرد.

رییسی با بیان اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، حلقه ارتباط شهرداری‌ها و بخش خصوصی است، گفت: سازمان‌های سرمایه‌گذاری وظیفه برقراری ارتباط بین بخش خصوصی با شهرداری‌ها را بر عهده دارد که این ارتباط در قالب‌های مشارکتی یا سایر روش‌ها و ترتیبات قراردادی که در شهرداری‌ها وجود دارد، در جهت ایجاد ثروت، درآمد و توسعه خدمات شهری برقرار می‌شود.

وی تأکید کرد: رویکرد سازمان سرمایه‌گذاری تأکید بر شفاف‌سازی فرایند مشارکت در سرمایه‌گذاری و کاهش اعمال سلیقه است که این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

کد خبر 358717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.