کشتی لنجان حیات دوباره‌ پیدا خواهد کرد

لنجان-رییس هیئت کشتی شهرستان لنجان گفت: رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور در روزهای ۳۰ آبان و یک آذر ماه سال جاری در سالن جهان پهلوان تختی زرین شهر برگزار خواهد شد.

حسین طوقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با بیان‌اینکه کشتی در ایران یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها است که ریشه در تاریخ و سنت‌های این آب و خاک دارد، اظهار کرد: جهان پهلوان تختی از جمله نام‌آورانی است که نامش در تاریخ ایران و جهان به ثبت رسیده و با گذشت‌ سال‌ها از درگذشتش، همچنان از محبوبیت و احترام بالایی در میان مردم و اهالی ورزش برخوردار است، چراکه تختی تنها یک قهرمان کشتی نبود، بلکه در امورات مختلف بسیار فراتر از یک قهرمان عمل می‌کرد و یک پهلوان تمام عیار بود.

وی با بیان اینکه ورزش کشتی در خون مردم شهرستان لنجان بوده و این ورزش را به خوبی درک می‌کنند، افزود: در شهرستان لنجان مثل بسیاری از شهرهای ایران، نخستین ورزش مورد علاقه مردم ورزش کشتی است، به گونه‌ای که حتی نونهالان و نوجوانان نیز دوستدار کشتی هستند و همواره برای ادامه راه مدال آوران لنجانی به حضور بر روی تشک‌های کشتی تشویق شده‌اند.

رییس هیئت کشتی شهرستان لنجان تصریح کرد: اگر چه کشتی با خون مردم لنجان عجین بوده، اما ظهور کشتی گیرانی همچون سردار شهید حسین قجه‌ای، پهلوان شهید اسماعیل سلیمیان، شهید مراد ملکی و... و حتی نام‌آورانی چون محمدطلایی و... نیز دلیلی بر حضور پرشور نسل جوان این شهرستان بر روی تشک کشتی بوده است.

وی با بیان اینکه با میزبانی مسابقات کشتی، کشتی لنجان حیات دوباره‌ای پیدا خواهد کرد، ادامه داد: با توجه به علاقه و استقبال مردم شهرستان لنجان و درخشش کشتی گیران این شهرستان در مسابقات مختلف برآن شدیم تا بار دیگر روح ورزش کشتی را با میزبانی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور در شهرستان لنجان زنده کنیم، چراکه مردم بزرگترین سرمایه کشتی در شهرستان لنجان هستند که به خوبی این رشته را می‌شناسند و قطعا با این رویداد ورزشی بار دیگر مردم خونگرم زرین شهر با مهمان‌نوازی خود باعث درخشش نام این شهرستان خواهند شد.

طوقانی با بیان اینکه هیئت کشتی شهرستان لنجان در سال‌های اخیر همواره در تلاش بوده تا کشتی جایگاه واقعی خود را در شهرهای مختلف شهرستان لنجان بازیابد، اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبودها، هیئت کشتی شهرستان با کمک مسئولان شهرستان به سمتی حرکت کرد تا شرایط لازم را برای میزبانی این دوره از مسابقات فراهم کند و پس از گذشت سال‌ها مجددا در روزهای ۳۰ آبان و اول آذر ماه زرین شهر میزبان مسابقات کشوری کشتی فرنگی بنام "شهید اسماعیل سلیمیان" خواهد بود.

وی یادآور شد: نفرات برتر این رقابت‌ها علاوه بر کسب سهمیه حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی، مجوز شرکت در جام تختی را نیز به‌دست می‌آورند.

رییس هیئت کشتی شهرستان لنجان با بیان اینکه مردم شهرستان لنجان، شهید اسماعیل سلیمیان را در زمان حیات تحت عنوان پهلوان می شناختند، گفت: لقب قهرمان، لقب‌ بسیار کوچکی برای شهدای هشت سال دفاع مقدس خصوصا شهدای ورزشکار است، چراکه شهدایی چون شهید اسماعیل سلیمیان جدا از مسایل فنی در بُعد اخلاقی نیز گام‌های بلندی را برای اسطوره‌شدن برداشتند و لقب پهلوان را به خود اختصاص دادند و با بصیرت کامل به درجه شهادت نایل آمدند.

وی عنوان کرد: امروز هم کشتی گیران شهرستان لنجان با الگوپذیری از ورزشکاران شهید ترجیح داده‌اند به جای حرف‌زدن ، در عمل خودشان را ثابت کنند و خوشبختانه توانسته‌اند با حضور در مسابقات مختلف مدال‌های متعددی را به خود اختصاص دهند.

طوقانی خاطرنشان کرد: درخشش کشتی گیران شهرستان لنجان در مصاف با گوش شکسته‌های نامی کشور که تجربه حضور در رقابت‌های جهانی را نیز دارند جذابیت‌های خود را دارد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور آنها در ترکیب ثابت تیم ملی بزرگسالان و جوانان در آوردگاه‌های مختلف جهانی و بین المللی باشیم.

گفتنی است؛ رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور  در روزهای ۳۰ آبان و یک آذر ماه سال جاری در سالن جهان پهلوان تختی زرین شهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 358692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.