مناسبات اقتصادی و فرهنگی کره جنوبی با اصفهان تقویت می‌شود / توسعه دیپلماسی شهری در اصفهان

شهردار اصفهان گفت: توسعه دیپلماسی شهری از شعارهای اصلی شهرداری اصفهان در دوره جدید بوده که در این راستا تاکنون گام‌های خوبی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز (شنبه) در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» اظهارکرد: سالروز ۲۵ آبان روز «حماسه و ایثار اصفهان» را در پیش داریم، روزی که در آن مردم اصفهان بعد از عملیات محرم، ۳۷۰ شهید را از میدان امام خمینی(ره) تا گلستان شهدا تشییع و در عین حال جوانان خود را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند.

وی افزود: شهرداری اصفهان همه ساله این روز را گرامی داشته و امسال نیز در میدان ۲۵ آبان به همین مناسبت، المانی تحت عنوان «پرواز پرستوها» توسط شهرداری اصفهان نصب شده است.

شهردار اصفهان با گرامیداشت روز ۲۴ آبان «روز کتاب و کتابخوانی»، گفت: در بازی پرسپولیس و سایپا که در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد، مجموعه کتاب‌هایی به سرمربیان این دو تیم اهداء کردیم و هدف ما این بود که فرهنگ کتابخوانی را در بین هواداران ورزش نیز گسترش دهیم تا سرانه مطالعه افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: به همین مناسبت شورای شهر اصفهان لایحه ای مبنی بر اینکه کتابخانه‌های تحت پوشش شهرداری اصفهان ساعاتی از روزهای تعطیل را به روی علاقمندان باز کنند را تصویب کرد تا مردم بتوانند از این مکانهای مناسب بهتر استفاده کنند.

برگزاری ۷۰ برنامه «از میدان تا میدان»

نوروزی چهارم آذرماه میلاد حضرت نبی اکرم(ص) را پیشاپیش تبریک گفت و افزود: از یکم تا سوم آذرماه، « روز نکوداشت اصفهان» را در پیش رو داریم، سه روزی که بسیار مهم است و شادمانی سراسر شهر اصفهان را فراخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: به مناسبت روز اصفهان میهمانان خارجی و داخلی زیادی در شهر خواهیم داشت و ۷۰ عنوان برنامه باشکوه با عنوان «از میدان تا میدان» از میدان امام خمینی(ره) تا میدان امام علی(ع) اجرا می شود.

شهردار اصفهان گفت: روز اصفهان، فرصتی طلایی برای معرفی بهتر شهر اصفهان به جهانیان برای توسعه گردشگری، معرفی هر چه بهتر شهر و آشنایی بیشتر مردم ایران و جهان با شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه سفرای شهرهای خواهرخوانده اصفهان و شهرداران شهرهای خواهرخوانده به مناسبت روز اصفهان در این شهر حضور پیدا خواهند کرد، اظهار امیدواری کرد: این چند روز سایر دستگاه‌ها نیز شهرداری اصفهان را در اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها همراهی کنند، البته شب گذشته جلسه‌ای با حضور صداو سیما، میراث فرهنگی، بخش خصوصی و حوزه هنری برگزار شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: توسعه دیپلماسی شهری از شعارهای اصلی شهرداری اصفهان در دوره جدید بوده که در این راستا تاکنون گامهای خوبی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون میهمانان زیادی در شهر اصفهان داشتیم و آخرین آن جلسهای با سفیر کره جنوبی بود که در آن مباحث ارزشمندی مطرح شد، گفت: در این جلسه قرار شد مناسبات اقتصادی و فرهنگی کره جنوبی با شهر اصفهان تقویت شود.

ایجاد هم‌افزایی برای توسعه شهر

شهردار اصفهان ادامه داد: در خصوص تراموا، قطار شهری و اتوبوس‌های برقی نیز مذاکرات و موفقیت‌های اولیه انجام شده بنابراین امیدوارم کره هم این موضوعات را به صورت جدی دنبال کند تا شاهد تحول خوبی در شهر اصفهان باشیم.

وی تاکید کرد: در صدد برقراری عقد خواهرخواندگی بین اصفهان و یکی از شهرهای کره‌جنوبی هستیم تا در شرایط کنونی از فرصتی که ایجاد شده از طریق کرهجنوبی برخی از مسایل شهر اصفهان را حل و فصل کنیم.

نوروزی با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی، گفت: در اصفهان ۷۰ برنامه آموزشی و فرهنگی همزمان با ۱۷۰ کشور جهان به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی اجرا شد، برنامه‌های قابل وصفی که تعداد آنها نیز رشد خوبی داشت و امیدوارم برای توسعه شهر همافزایی ایجاد کرده و دستاوردهای خوبی برای شهروندان داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های رعایت حقوق شهروندی داشتن هوای پاک است، تاکید کرد: برای اینکه هوای پاک داشته باشیم باید همه احساس مسئولیت کرده در این راستا باید تمام راهکارهای منجر به داشتن این فضاها را عملیاتی کنیم.

الزام خودروهای شهرداری به دریافت کارت معاینه فنی

شهردار اصفهان ادامه داد: برای نخستین بار معاینه فنی خودروهای شهرداری را جدی گرفتیم و قرار شد تمام خودروها معاینه فنی داشنه باشند، این موضوع مهم یعنی داشتن معاینه فنی خودرو را از خودمان آغاز کرده و تمام اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه مربوط به شهرداری را ملزم به دریافت کارت معاینه فنی کردیم.

وی با بیان اینکه از تعداد هشت مرکز معاینه فنی خودرو اصفهان یکی مربوط به خوردوهای سنگین بوده که در مجاورت ورزشگاه بزرگ واقع شده است، گفت: تمام این مراکز آماده هستند تا پذیرای کسانی باشند که می‌خواهند معاینه فنی دریافت کرده و به داشتن هوای پاک کمک کنند.

نوروزی تاکید کرد: شهرداری اصفهان با تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مکاتباتی انجام داد و از مسئولان درخواست کرد که این موضوع را جدی بگیرند تا با یک بسیج همگانی در روزهای پیش رو بتوانیم از میزان آلودگی هوا بکاهیم، زیرا بسیاری از آلودگی‌ها به دلیل نداشتن معاینه فنی و نقص خودروها است.

راه‌اندازی رستوران در ناژوان با کمک بخش خصوصی

وی با اشاره به فضاهای ایجاد شده در منطقه ناژوان برای شهروندان، اظهارکرد: ناژوان، منطقه ای با اهمیتی برای شهر اصفهان و ریه تنفسی این شهر به شمار می‌رود، از این رو در صدد هستیم در ناژوان فرصت‌های خوبی برای گذراندن اوقات فراغت مردم فراهم کنیم.

شهردار اصفهان گفت: در جلسه‌ای تصمیم گرفته شد یک ساختمان بلااستفاده در مالکیت منطقه ناژوان به رستورانی برای پذیرایی از مردم تبدیل شود، البته باید فرایند قانونی آن انجام و با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در آرامستان باغ رضوان برای آسایش مردم، اظهارکرد: در صدد ساماندهی امور آرامستان باغ رضوان هستیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود و آرامش به فضای این محیط تزریق شود.

نوروزیز با اشاره به راه‌اندازی یک سینما در رهنان، تصریح کرد: با توجه به نبود سینما در غرب اصفهان، طی پیگیری‌های انجام شده با مجتمع سینمایی بهمن سبز و مشارکت این مؤسسه؛ همچنین تصویب شورای عالی سیاست‌گذاری مشارکت‌های شهرداری اصفهان، مقرر شد سالن هنرسرای مهتاب به سینما تغییر کاربری داده شود.

کد خبر 358690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.