۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
شهرداری از خود شروع کرد

آلودگی هوا بــه ویژه در فصول پاییز و زمستان، از جمله چالش‌هایی است که شهر اصفهان همواره با آن روبه رو بــوده اســت. بخــش مهمــی از ایــن آلایندگــی، ریشــه در رفــت و آمــد خودروهایــی دارد کــه بر اســاس آمار نقش ۶۰ تــا ۷۰ درصــدی در بــروز ایــن معضــل دارند.

به گزارش ایمنا، اهمیت این موضوع زمانی آشکار می شود که بدانیم خودروهایی که معاینه فنی ندارند به راحتی در شهر رفت و آمد می کنند. بر هیچ کس پوشیده نیست که با اجرای معاینه فنی برای تمامی خودروهای ســبک و سنگین، می توان به بهبود کیفیت هوای شهر کمک کــرد و تعــداد روزهــای پــاک را افزایــش داد. مدیریــت شــهری اصفهان تلاش گســترده ای برای تحقق این حق شــهروندی یعنی حق برخــورداری از هوای پاک داشته است. از راه اندازی مرکز پایش و کنترل آلایندگی هوا در پنج نقطه از شهر گرفته تا توسعه شبکه معابر و حمل و نقل عمومی و تکمیل خط یک مترو که همه در همین راستا انجام شده است.  معتقدیم برای تحقق هر شعار و رویکرد و برنامه ابتدا و در گام اول خــود بایــد بــه آن عمــل کنیــم. از همین رو شــهرداری معاینــه فنــی را از خودروهای خــود آغاز کرد تا از تشــدید آلودگی هــوا در روزهایی کــه به پدیده وارونگــی هوا نزدیــک می شــویم، جلوگیری شــود.

در این راستا، شــهردار اصفهان طی بخشــنامه ویژه ای تمامــی پیمانــکاران خدماتــی، نظافتــی، عمرانــی و شــرکتهای زیر مجموعه شــهرداری را ملزم کرد طی ١۵ روز برای معاینه فنی خودروهای خود برگه معاینه فنی بگیرند.

با تمام دســتگاه های اجرایی استان نیز مکاتباتی صورت گرفــت تا آنها نیز در این پیشــگامی، شهرداری را همراهی کنند. در کنار اینکه از شهروندان می خواهیــم بــرای معاینه فنــی خودروهــای خود به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند، مدیریت شــهری نیز پیشگام این موضوع شد تا در کنار وظایف خدماتی و ذاتی خود، گام مهمی در راستای مسئولیت اجتماعی شهرداری برای زیســت پذیرکردن شــهر بردارد. امید می رود ســایر دســتگاه های اجرایی و شــهروندان نیز در این مسیر ، یاری گر مدیریت شهری باشند.

یادداشت از ایمان حجتی، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان

کد خبر 358672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.