سومین خانه کارگر استان، در شهرضا تأسیس می‌شود

شهرضا – نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز تأسیس خانه کارگر شهرضا صادر شده است و با پایان مراحل ثبت نام از کارگران شهرستان برای عضویت در آن، سومین خانه کارگر استان، در شهرضا تأسیس می‌شود.

به گزاش خبرنگار ایمنا از شهرضا، سمیه محمودی ظهر امروز (پنجشنبه) در جشن شکرگزاری انار که در روستای امامزاده شاه سیدعلی‌اکبر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: این روستا ظرفیت لازم برای انتخاب به عنوان پایتخت انار کشور را دارد.

وی با بیان اینکه همیشه باید شکرگزار نعمت‌های الهی باشیم، تصریح کرد: مردم این روستا با انتخاب این عنوان برای این مراسم، گوشه‌ای از مبانی اعتقادی و مذهبی مردم این شهرستان را به نمایش گذاشتند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت رونق گردشگری در مناطق روستایی، خاطرنشان کرد: استقرار در مسیر شاهراه شمال به جنوب کشور، وجود امامزادگان و بقاع متبرکه فراوان و آثار و ابنیه تاریخی، زیرساخت مناسب برای تبدیل شهرضا به یکی از مقاصد توریستی کشور را ایجاد کرده است.

محمودی با اشاره به وجود مزار «شهید همت» در این شهرستان، تصریح کرد: نام این سردار بزرگ دوران دفاع مقدس، زینت‌بخش بزرگراه‌ها و میادین شهرهای بزرگ است، اما همچنان بسیاری از پایتخت‌نشینان و ساکنان کلان‌شهرها، نمی‌داند که زادگاه و مزار این شهید در شهرضا است.

وی ادامه داد: بسیاری از سخنوران و گویندگان به پیشینه درخشان این شهرستان و علما و دانشمندان آن اشاره می‌کنند، اما در حال حاضر هم بسیاری از بزرگان و دانشمندان این شهرستان در مناصب اجرایی و دانشگاهی و علمی خدمت می‌کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تعاونی یا اتحادیه انارکاران شهرضا تشکیل شود، تصریح کرد: اگر کشاورزان و بهره‌بردارن برای تشکیل این اتحادیه همکاری کنند، اقدامات لازم را برای ثبت ملی انار شهرضا انجام می‌دهیم.

محمودی با بیان اینکه مهمترین مشکل کشور و استان اصفهان در حال حاضر بیکاری است، اضافه کرد: جوانان و جویندگان کار نباید تنها به دنبال استخدام در ادارات دولتی باشند، بلکه باید با استفاده از امکانات هر منطقه، مشاغل و زمینه‌های کسب درآمد جدیدی را ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: مردم باید برای رونق گردشگری و احیای امکانات بلقوه اشتغالزایی در هر منطقه تلاش کنند و از مسئولان برای همراهی در این زمینه مطالبه کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز تأسیس خانه کارگر در شهرضا خبر داد و افزود: از امروز ثبت نام از کارگران برای عضویت در این مرکز شروع شده و به زودی سومین خانه کارگر استان در این شهرستان تأسیس می‌شود.

محمودی تأسیس خانه کارگر را گامی در جهت احقاق حقوق کارگران و تأمین نیازمندی‌های آنان دانست و اظهار کرد: خانه‌های کارگر وضعیت کارگران را ساماندهی و فرایند ارایه خدمات به آنان را سرعت می‌دهد.

وی با بیان اینکه دولتمردان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای بهبود وضعیت زندگی و معیشت روستاییان تلاش می‌کنند، اظهار کرد: احیای حمایت‌های دولتی از تعاونی‌های، رشد و توسعه روستاها و افزایش صنایع تبدیلی در این مناطق را همراه دارد.

به گزارش ایمنا، روستای امامزاده شاه سیدعلی‌اکبر در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهرضا قرار دارد.

کد خبر 358663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.