مهم‌ترین مهارت در فعالیت‌های اقتصادی استفاده از زبان‌های بین‌المللی است

مشاور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مهم‌ترین مهارت در فعالیت‌های اقتصادی، استفاده از زبان‌های بین المللی است و اگر کسی امروزه به حداقل دو زبان تسلط نداشته باشد، افقی در زندگی او وجود ندارد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا علی اکبر سقایی، شامگاه چهارشنبه در همایش "تاثیر زبان ها در اقتصاد جهانی"، اظهار کرد: اقتصاد ایران با مشکل فقر منابع انسانی مواجه نیست بلکه فقر خلاقیت، ایده و فناوری است که موجب بحران اقتصادی در کشور شده است، همچنین فقر مهارت های لازم برای فعالیت های اقتصادی و بی تفاوتی مردم به مسائل کلان اقتصادی نیز مزید بر علت برای ایجاد این بحران شده است.

وی گفت: بیشتر فعالیت های اقتصادی کشور به صورت " کله پاچه ای"  انجام می گیرد زیرا فعالان اقتصادی مایل‌اند تا در کمترین زمان ممکن سود کالا یا خدمات خود را بدست بیاوردند.

مشاور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: باید برنامه ریزی های اقتصادی کشور به گونه ای باشد تا جوانان به سوی کسب و کارهای بازار محور سوق داده شوند.

وی افزود: در اقتصاد کشورمان، تفکر نقادانه و مستندسازی مباحث اقتصادی باید افزایش یابد تا با شفاف سازی صحبت ها و گوشزدهای فعالان اقتصادی مواجه شویم.

سقایی ادامه داد: مهم ترین مهارت در فعالیت های اقتصادی، استفاده از زبان‌های بین المللی است و در صورتی که کسی امروزه به کمتر از دو زبان تسلط کامل داشته باشد، افقی در زندگی او وجود ندارد.

وی گفت: اگر فعالان اقتصادی مقالات بین المللی در حوزه  فعالیت خود را مطالعه کنند، بی شک به موفقیت های چشم‌گیری در عرصه فعالیتشان دست می‌یابند.

مشاور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: این فعالان باید همه بازارهای موجود برای فعالیت اقتصادی خود را مطالعه کنند تا از فرصت‌های بازار کشورهای مختلف استفاده کنند و همانطور که عده ای در ایران با مطالعه بازار لوازم آرایشی توانستند، مصرف مواد آرایشی در ایران را سه برابر میانگین جهانی نمایند.

سقایی با اشاره به اینکه در زمینه کاربرد زبان انگلیسی باید کشورهایی همچون سنگاپور و مالزی را الگو قرار دهیم، تصریح کرد: آموزش زبان یک فرایند بلندمدت است و نیاز به زمان دارد اما بهتر است به این آموزش به چشم یک سرمایه‌گذاری نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه باید توجه زیادی به سرمایه گذاری برای فراگیری زبان انگلیسی در اقتصاد شود، افزود: آموختن زبان انگلیسی برای فعالیت های اقتصادی الزاما نیاز به شرکت در دوره های آموزشگاه ها ندارد بلکه فقط نیازمند برنامه‌ریزی است.

مشاور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مردم جهان قادر به صحبت با زبانی غیر از زبان مادری خود هستند، گفت: هر اقتصاددانی هر تعداد زبان خارجی دیگری که بلد باشد، وجه تمایزی میان او و سایر فعالان اقتصادی است زیرا با فراگیری زبان های دیگر، تعداد متقاضیان خدمات اقتصادی نیز افزایش می یابد.

سقایی با بیان اینکه زبان انگلیسی در دنیا به عنوان زبان تجارت شناخته می شود، افزود: هشت شهر از مراکز بزرگ مالی جهان شهر هایی هستند که دارای مهارت انگلیسی صحبت کردن هستند.

وی اضافه کرد: طبق آمار های مجمع جهانی اقتصاد، چهار اقتصاد از ۱۰ اقتصاد برتر و رقابت پذیر جهان زبان انگلیسی را برای فعالیت های خود برگزیده اند.

کد خبر 358642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.