افزایش ۳ برابری پارکینگ‌های منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: ظرفیت پارکینگ‌های موجود منطقه سه شهرداری اصفهان تا قبل از سال ۸۸ حدود یک هزار و ۲۸۵ دستگاه خودرو بوده که با اقدامات انجام شده این ظرفیت در حال حاضر به شش هزار دستگاه رسیده و افزایش سه برابری داشته است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: امسال پارکینگ مشارکتی با بیمارستان امین واقع در خیابان ابن‌سینا را احداث خواهیم کرد تا ۴۰۰ دستگاه به ظرفیت پارکینگ‌های شهر اضافه شود.

وی افزود: در خیابان عبدالرزاق، ابتدای خیابان سنبلستان نیز پارکینگی در سه طبقه احداث می‌شود که حدود ۵۰۰ دستگاه به ظرفیت پارکینگ‌های منطقه اضافه می‌کند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای رفع هر چه بیشتر مشکل پارک خودروها، زمین‌های بایر موجود در سطح منطقه را با مذاکره مالکان به پارکینگ روباز تبدیل کرده‌ایم.

وی با اشاره به ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه در منطقه سه، گفت: نخستین مسیر دوچرخه‌سواری منطقه سه در خیابان پاسداران و خیابان شهدای خواجو راه‌اندازی شد، اما شهروندان استقبال خوبی از مسیرهای ویژه نداشتند.

کارگر با بیان اینکه منطقه سه شهرداری اصفهان شامل ۱۴ محله از جمله محله‌های احمدآباد، سرچشمه، سنبلستان، شهشهان، نقش جهان، سرتاوه، جویباره، گلزار، امامزاده اسماعیل، قلعه تبرک، ملک، باغ کاران، ‌خواجو و چرخاب است، اظهارکرد: ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ساکن در شب منطقه است که با توجه به بافت تجاری، میزان جمعیت تا ۲۰۰ هزار نفر در روز هم گنجایش دارد.

وی تاکید کرد: تمرکز مراکز اداری، بازارهای تاریخی و مراکز تجاری، مراکز گردشگری و ابنیه های تاریخی، مقبره ها و امامزاده ها، حوزه‌های علمیه و دفاتر علمای مذهبی و مراکز علمی از ویژگی‌های خاص این منطقه به شمار می‌رود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه مساحت بافت فرسوده این منطقه ۲۶۴هکتار و مساحت فضای سبز آن ۷۱ هکتار است، ادامه داد: تعداد مساجد منطقه سه ۲۳۹ مسجد، تعداد هیئت‌های مذهبی آن۱۵۰، تعداد کانون‌های فرهنگی ۷۹ و تعداد کنیسه‌های منطقه ۱۷ مورد است.

کد خبر 358637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.