آقای ترامپ ما را با زمستان تهدید نکنید

امام جمعه موقت اصفهان با هشدار درباره گرانی‌ها، گفت: مسئولان باید به فکر مردم مستضعف شهر و روستا باشند و عدالت را در جامعه اجرا کنند.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با ایمنا ضمن اشاره به شرایط حاکم بر جامعه در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: کفر ممکن است بماند، اما ظلم نمی ماند؛ ما نمی گوییم که الان ظلم است، اما بی عدالتی هم نوعی از ظلم است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «باید حامی محرومان بود»، تصریح کرد: معنی ندارد که یک نفر، یک میلیون و یک نفر ۲۰ میلیون تومان بگیرد و یا اینکه یک عده حقوق‌های نجومی بگیرند. باید دولت جلوی این مسایل را بگیرد. همه ما از مجلس و دولت تا قوه قضائیه باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تحقق عدالت در جامعه بکوشیم.

دنیا که فقط آمریکا نیست

وی در ادامه با اشاره به تحریم ها،تاکید کرد: دنیا که فقط آمریکا نیست. ما با بسیاری از کشورهای دنیا رابطه داریم؛ می توانیم دور آمریکا خط قرمز بکشیم و بدون توجه به آنها مراودات خود را با دنیا داشته باشیم. من ۱۵ سال پیش در مقاله‌ای با عنوان «افول تمدن آمریکا»  به این موضوع اشاره کردم که آمریکا در حال افول است، حال اندیشمندان غربی و آمریکایی هم به این موضوع اذعان دارند. اخیرا هم رهبر معظم انقلاب به این موضوع تاکید کردند.

رهبر در ادامه موضع رییس جمهوری در گذشته را ضعیف توصیف کرده و  اذعان داشت:  مواضع ایشان در این اوضاع و احوال خیلی محکم تر و بهتر شده و ما این را می پسندیم، ملت هم این منطق و رفتار قوی در برابر دشمن را می خواهند.

وی افزود: همانطور که قرآن هم می فرماید: «اشدا علی الکفار رحماء بینهم» یعنی با مردم مهربان و دلسوز و در مقابل دشمن سرسخت باشید. مواضع دولت و شخص آقای روحانی و همچنین آقای ظریف همسو با خواسته های مردم شده است و این مواضع را باید حفظ کنند. در مقابل دشمن شدت و استقامت و پایداری داشته و حامیان مستضعفین باشند.

ما با رنج رشد کرده‌ایم

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مواضع ترامپ در آستانه اعلام تحریم‌ها، تصریح کرد: من به آقای ترامپ می گویم، ما از این زمستان‌ها زیاد دیده ایم، ما را با زمستان تهدید نکنید. به قول آن شاعر «ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود رنج دوران برده ایم».

وی ادامه داد: همانطور که آقا فرمودند «شتر در باغ بیند پنبه دانه». آقا جواب اینها را داده است. ملت ایران هم جواب اینها را داده اند. چنین اقداماتی برای ملت ایران کارساز نیست، ما با رنج رشد کردیم. اصلا رنج عامل رشد بشریت است. به همین دلیل انبیا و اولیا رنج های بسیار دیده اند، اینها که رنج نیست؛ شما کوچکتر از آن هستید که ایران اسلامی را با آن اقتدار، ضعیف کنید.

کد خبر 358629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.