اختصاص ۲۰ درصد بودجه تملک دارایی به اشتغال

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ درصد بودجه طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای کاهش و بخش اشتغال اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار در همایش توسعه کسب و کار در حوزه  تولید و تکثیر گیاهان دارویی که در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهدای گلپایگان برگزار شد اظهار کرد: توجه به آموزش‌های مهارتی  و تجاری سازی پژوهش‌ها، نوآوری‌ها، خلاقیت و ابتکار سبب می‌شود دانش‌آموزان و دانشجویان از همان دوران تحصیل به کارآفرینی روی آورند.

وی افزود: کشورهای توسعه یافته به دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم خلاقیت و نوآوری را یاد می‌دهند تا با طراحی استارتاپ‌ها درآمد زایی کنند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان باید در فضای کسب و کار ورود پیدا کنند تا هزینه‌های تحصیلی را با خلاقیت و نوآوری و تجارت و کسب و کار الکترونیکی تأمین کنند و پس از فارغ التحصیلی به دنبال کار دولتی نباشند.

وی گفت: در سال جاری تصمیم گرفتیم ۲۰ درصد بودجه طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای را کاهش داده و بخش اشتغال اختصاص دهیم، از رییس سازمان برنامه و بودجه خواستیم که مکانیزم واگذاری طرح‌های نیمه تمام را به مجلس بیاورد تا بتوانیم بخشی از بودجه منابع را به حوزه اشتغال اختصاص دهیم.

بختیار افزود: نیاز نیست دولت بزرگراه بسازد، چنانچه ساخت بزرگراه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود ظرف مدت پنج سال ‌به اتمام می‌رسد، اما از سوی دولت ۵۰ سال ساخت یک بزرگراه با صرف هزینه‌های گزاف به طول می‌انجامد.

وی با اشاره به این‌که نباید منابع و سرمایه‌های دولتی را در این زمینه صرف کنیم، تصریح کرد: در سال جاری با ۲۰ درصد بودجه‌ از محل تملک دارایی سرمایه‌ای به اضافه ۱.۵ میلیارد  دلار از محل صندوق توسعه ملی که به بخش اشتغال اختصاص داده شده بود؛ تعداد زیادی خانه‌های بوم گردی و گردشگری و کارگاه‌های تولید صنایع دستی نیز در روستاهای کشور ایجاد شده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنایع دستی ایران در جهان مشهور است و می‌تواند به بازار تجارت تبدیل شود، در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، دامداری، گلخانه‌ای و گیاهان دارویی هم با همین رویکرد می‌توانیم موفق باشیم.

وی اظهار کرد: باید در گلپایگان ۵۰ شرکت دانش بنیان تأسیس شود و در هر یک از این شرکت‌های دانش بنیان باید تولید خلاقیت و ابتکار داشته باشیم و با اختراعات جدید به سمت ایجاد یک بستر مناسب برای اشتغال دانشجویان برویم.

کد خبر 358621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.