احداث یک باب کتابخانه خیرساز در زرین‌شهر

لنجان-شهردار زرین شهر با بیان اینکه موضوع کتاب و کتاب‌خوانی نیاز مبرم جامعه و مردم است، گفت: شهرداری زرین شهر قطعه زمینی را برای احداث کتابخانه عمومی درخور شهر و شهروندان جانمایی و در اختیار خیر نیک اندیش قرار خواهد داد تا این خیر بتواند در آینده ای نزدیک فعالیت عمرانی احداث کتابخانه را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه شخصیت انسان از دوران کودکی پایه‌ریزی می‌شود برهمین اساس والدین در ایجاد علاقه کودکان به کتاب و کتابخوانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه عادت به مطالعه یک امر اکتسابی است، افزود: قطعا اگر والدین و افراد بزرگ‌ترِ خانواده به‌مطالعه علاقه‌مند باشند، فرزندان با مشاهده‌ای آنها، الگوگیری کرده و به مطالعه و کتاب‌خواندن روی می‌آورند و پس از مدتی، مطالعه و خواند کتاب، جزئی از کارهای مهم و عادات آنها می‌شود و کودکانی که با این فرهنگ عجین باشند آینده‌ای درخشان خواهند داشت.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه فرزندان آگاه، والدین تربیت یافته‌ی خوبی برای نسل آینده هستند، تصریح کرد: متاسفانه با گسترش روز افزون فناوری‌های نوین شاهد کاهش سرانه مطالعه کتاب در بین خانواده‌ها خصوصا کودکان و نوجوانان هستیم و این در حالیست که بسیاری از کارشناسان براین باور هستند توسعه فرهنگی در گرو اهمیت دادن به کتاب و افزایش نرخ سرانه مطالعه است، از این رو باید به گونه‌ای عمل کنیم که کتاب در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای اینکه سرانه‌ی مطالعه در بین افراد جامعه افزایش یابد، این کار باید از نظر آنها به عنوان یک فعالیت ضروری شناخته شود و این مهم تنها با فرهنگ‌سازی میسر خواهد بود.

محمدی با اشاره به نقش ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز ناشی از ناآگاهی است و قطعا ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی می‌تواند در این خصوص چاره‌ساز باشد و در نهایت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی تاکید کرد: ما در مدیریت شهری زرین شهر براین باور هستیم که کتابخانه‌های عمومی بازوان فرهنگی شهرداری هستند و اگر به فرهنگ جامعه بیشتر توجه شود بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی مرتفع می‌شود، و اگر نگاه فرهنگی در جامعه حاکم شود مسایلی چون رعایت حقوق شهروندی و... بسیار راحت انجام خواهد گرفت.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه وضعیت کتابخانه‌های عمومی زرین شهر در شان مردم این شهر نیست، عنوان کرد: وضعیت فعلی کتابخانه‌های زرین شهر در شان شهری با این پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی که در استان اصفهان داعیه دار فرهنگ و ادب هستند، نبوده و امروز احداث یک باب کتابخانه در این شهر راه‌حل رفع کمبود فضای فیزیکی کتابخانه عمومی زرین شهر است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های شهر باید مملو از کتاب و دارای فضای کافی باشند تا بتوانیم در راستای جذب مردم تبلیغات لازم را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع شهرداری زرین شهر در حد توان به این مهم توجه داشته و برهمین اساس با شناسایی فردی خیر در زمینه ساخت و تجهیز کتابخانه‌ عمومی تلاش شده به سمت گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی حرکت کنیم.

محمدی با بیان اینکه موضوع کتاب و کتاب‌خوانی نیاز مبرم جامعه و مردم است و ما رسالت بزرگی در این حوزه بر عهده داریم، متذکر شد: شهرداری زرین شهر قطعه زمینی را برای احداث کتابخانه عمومی جانمایی و در اختیار خیر نیک اندیش قرار خواهد داد تا این خیر بتواند در آینده‌ای نزدیک فعالیت عمرانی خود را آغاز کند چراکه براساس مذاکرات انجام شده این خیر فرهنگی اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال را به این مهم اختصاص داده است.

کد خبر 358618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.