تأخیر در معرفی مدیران جدید شهرضا به صلاح نیست

شهرضا – امام جمعه شهرضا با تأکید بر ضرورت شتاب در معرفی رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، گفت: تأخیر در معرفی مدیران جدید شهرضا به صلاح نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: لازم است از نویسندگان حمایت شود تا سایر افرادی که در این زمینه توانمند هستند نیز اقدام به نگارش کتاب کنند و به این وسیله سرمایه‌های ارزنده اجتماعی حفظ و به نسل‌های بعد منتقل شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه بخش‌های زیادی از فرهنگ گذشته مردم که ریشه در باورهای دینی و اعتقادی آنان داشته در حال فراموشی است و نسل‌های جدید کمتر از آن‌ها اطلاع دارند، بنابراین باید است اینگونه عادات و باورهای فرهنگی در قالب کتاب به جوانان و نوجوانان عرضه شود.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه محتوای کتاب‌هایی که افراد مطالعه می‌کنند بسیار مهم است، اظهار کرد: آثار متفکران بزرگی مانند شهید مطهری و شیخ عباس قمی، بارها تجدید چاپ شده است که این مسئله نشان‌دهنده علاقه مردم به این نویسندگان و آثار آن‌ها و کتاب‌هایی از این نوع است.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر اهمیت مطالعه آثاری با موضوع زندگی اهل بیت(ع)، اظهار کرد: آثار ارزشمندی از علمای کشور در این زمینه وجود دارد که با رویکرد تحلیلی نگارش شده است که لازم است اینگونه آثار بیشتر در دسترس عموم قرار گیرد.

وی ادامه داد: خواندن کتاب اثرات عمیقی بر روح و جان افراد باقی می‌گذارد، اما یک اثر ارزشمند، باید فرد را وادار به اندیشیدن کند.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر ضرورت مطالعه کتاب‌های تاریخی، خاطرنشان کرد: لازم است کتاب‌هایی درباره مناسبت‌های پیش رو در هر فصل، به شهروندان معرفی شود تا مردم با مطالعه آن‌ها، به پیشینه آن وقایع آشنا شوند.

وی با تأکید بر اهمیت مطالعه کتاب‌های با موضوع تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی، اضافه کرد: باید بدانیم چرا مردم انقلاب کردند و اکنون به چه پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده‌ایم، باید آگاهی از گذشته عبرتی برای آینده باشد.

امام جمعه شهرضا با اشاره به تأثیر آموزش‌های دوران کودکی و نوجوانی در گرایش افراد به مطالعه، یادآور شد: علاقه به خواندن و درک اهمیت آن، باید در دوران تحصیل در آموزش و پرورش در افراد نهادینه شود.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه، خاطرنشان کرد: استفاده گسترده از فضای مجازی و فن‌آوری‌های نوین باعث کاهش آمار مطالعه شده است در حالی که متولیان فرهنگی باید با برنامه‌ریزی دقیق از این مسئله پیشگیری کنند.

وی با تأکید بر ضرورت شتاب در معرفی رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، گفت: بیش از این تأخیر در معرفی مدیران جدید شهرضا به صلاح نیست.

کد خبر 358615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.