فصلی از انتقال تجربیات مدیریت شهری کلان شهرها

نشریه الکترونیکی شهرگاه به طور تخصصی به مدیریت شهری می‌پردازد، این نشریه در ادامه راه بنا دارد مفاهیم نو و نیز آخرین گرایش‌ها و روندها در مدیریت شهری روز جهان را به بحث گذارد و  با انتشار وی‍ژه‌نامه‌هایی مجزا تحت عنوان «شهرگاه پلاس»، تلاش دارد بستری برای انتقال تجارب مدیران شهری ایران ایجاد کند.

به گزارش ایمنا، به این ترتیب نخستین شماره نشریه الکترونیک شهرگاه پلاس که همزمان با چهارمین شماره نشریه شهرگاه توسط ایمنا  (نخستین خبرگزاری شهر و شهروندی ایران) انتشار می یابد، به نحوه نگاه و حل مسئله و بازتابی از فعالیت‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در سالیان اخیر پرداخته است.

شهرگاه پلاس آماده است که دیدگاه‌ها و تجارب تمامی مدیران، معاونان و برنامه‌ریزان کلان‌شهرهای کشور که عمدتا در فضایی کم و بیش مشابه با مسائلی پرشمار، دست و پنجه نرم می‌کنند را انعکاس دهد و بستری برای همفکری و تعامل برای هم‌افزایی بیشتر در مقوله مدیریت شهری فراهم آورد.

به نظر می‌رسد در شرایطی که عمده جمعیت کشور در شهرها متمرکز شده و اقتصاد و فرهنگ و جامعه بیش از هر زمان دیگری با سرنوشت شهرها گره خورده است، هرگونه حرکتی برای تغییر، اصلاح و بهبود شرایط لاجرم از ساحت شهرها شکل خواهد گرفت. مسئله اینجاست که جزیره‌ای عمل کردن مدیریت‌های شهری، نمی‌تواند چنین رسالتی را محقق سازد. این چشم‌اندازی است که شهرگاه به نوبه خود تلاش دارد آن را وسعت بخشیده و در جهت آن مأموریت وجودی‌اش را ­ایفا کند.

نخستین  شماره نشریه الکترونیک شهرگاه پلاس را اینجا خواهید خواند.

کد خبر 358581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.