ترجیح گوسفندداران معامله دام با دلار است

معاون اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه گوسفندداران ترجیح می‌دهند دام خود را به نرخ دلار معامله کنند، گفت: این در حالیست که خریداران مجبور می شوند دام را با قیمت بالا خریداری کنند که با کمبود مواجه نشوند.

اصغر پور باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با افزایش قیمت دلار، صادرات قانونی و غیر قانونی دام نیز افزایش پیدا کرد وکسانی که دام‌هایشان را به اصفهان می‌آوردند اکنون کمتر این کار را انجام می دهند زیرا برای آنها به صرفه‌تر است که به دلار معامله کنند.

معاون اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه نوسانات قیمت دلار در ماه‌های گذشته باعث افزایش قیمت گوشت شد، خاطر نشان کرد: از زمان افزایش قیمت گوشت تا کنون این قیمت کاهش نیافته و اکنون نیز قیمت هر شقه گوشت گوسفند با استخوان در بازار اصفهان ۶۰ هزار تومان به فروش می رسد.

پورباطنی با بیان اینکه بخش اصلی گوشت قرمز استان اصفهان ازعشایر تامین می‌شود، تصریح کرد: گوشت‌های برزیلی یا گوسفندهایی که از کشورهای همسایه وارد می‌شود در اختیار اتحادیه قرار نگرفته و فقط در برخی فروشگاه‌های خاص عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دام سبک اصفهان از شهرهای دیگر به اصفهان آورده می شود، گفت: گوشت قرمز اصفهان همواره از شهرهای خرم‌آباد، تبریز، کردستان، لرستان، چهارمحال وبختیاری، شیراز، تبریز و خوزستان تامین می‌شود و اگر دامداران این شهرها از عرضه گوسفند خودداری نکنند، قیمت‌ها ثابت می‌شود.

تعیین قیمت یکسان برای گوشت قرمز راه‌حل ثبات بازار است

معاون اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با تاکید براینکه قیمت گوشت قرمز در کل کشور ثابت نیست، گفت: به وجود آمدن سازو کاری برای تعیین قیمت تمام شده یکسان در کل کشور می‌تواند باعث سامان‌دهی خرید و فروش دام در کشور باشد.

پور باطنی افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی  به‌راحتی با یک تلفن همراه از قیمت‌های استان‌های مختلف آگاه می‌شوند بنابراین ترجیح می‌دهند دام خود را با قیمت بیشتری به فروش برسانند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر کاهش عرضه دام در بازار اصفهان، التهاباتی ایجاد کرده، افزود: در روزهای پایان صفر به دلیل عزاداری و تعطیلات، دام به اصفهان وارد نشد اما با گذشت از این روزها بازار به ثبات می‌رسد.

کد خبر 358578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.