به دنبال ایجاد دروازه‌های جدید گردشگری هستیم

شهردار همدان گفت: شهرداری همدان به‌عنوان یکی از متولیان امر گردشگری با یک نگاه واقع‌بینانه و با یک رویکرد جدید و با توجه به تمام ظرفیت‌های موجود به دنبال ایجاد دروازه‌های جدید در حوزه گردشگری است.

به گزارش ایمنا، عباس صوفی به عنوان یکی از اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری در نشست عمومی چهلمین اجلاس جهانی گردشگری که از ۲۱ آبان‌ماه به مدت سه روز در همدان و با شرکت ۲۷ کشور خارجی از جمله اندونزی، اسپانیا و مالزی و شرکت‌های گردشگری در حال برگزاری است با بیان اینکه همدان با قدمتی سه هزار ساله، قدیمی‌ترین پایتخت ایران و یکی از کهن‌ترین و زیباترین شهرهای جهان است، اظهار کرد: همدان خاستگاه همیشگی حکومت‌ها در ادوار مختلف بوده و شهر همدان با سابقه ۵۰۰ سال پایتخت ایران در دوران حکومت مادها، هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان و سلجوقیان همواره مورد توجه و انتخاب حکمرانان قرار گرفته است.

صوفی به سنگ نبشته‌های گنجنامه اشاره کرد و با اعلام اینکه همدان با هشت هزار شهید سرافراز و مردان و زنان قهرمان مهد دلیرمردان است، گفت: در کنار اماکن مقدس اسلامی که محل عبادت مسلمانان است، وجود کلیسای گریگوری و آرامگاه استرومردخای در همدان نماد احترام به همه ادیان الهی تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر همدان به لحاظ جغرافیایی و آب و هوا در چهار فصل دارای ویژگی‌های مثال‌زدنی است، افزود: بهره‌مندی همدان از فرودگاه، اتصال به شبکه ریلی، آزادراه و بزرگراه این شهر را جزء اولویت‌های اصلی گردشگران داخلی و خارجی قرار داده است.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری همدان به‌عنوان نخستین شهرداری جهان افتخار عضویت در مجمع جهانی گردشگری را به عنوان برترین سازمان بین‌المللی مرتبط با سفر و گردشگری دارد، اظهار کرد: علاوه بر این همدان افتخار عضویت در مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم و نیز آزمونه شهر سبز پایدار و مجمع جهانی شهرهای اسلامی را دارد.

صوفی با اشاره به اینکه همدان آماده ارتباط با مجامع بین‌المللی برای تبادل تجاری و معرفی همدان است، تصریح کرد: از میهمانان این اجلاس تقاضا دارم به عنوان سفیران گردشگری، همدان را به مردمان دیگر کشورها به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری همدان به‌عنوان یکی از متولیان امر گردشگری با یک نگاه واقع‌بینانه و با یک رویکرد جدید و با توجه به تمام ظرفیت‌های موجود به دنبال ایجاد دروازه‌های جدید در حوزه گردشگری است، بیان کرد: گردشگری در حوزه‌های سلامت، تاریخی و بوم‌گردی جزء ظرفیت‌های همدان است.

کد خبر 358556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.