برای دو سال کالاهای اساسی ذخیره کرده‌ایم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با انسجام ملی و تجارب تحریم‌های گذشته از تحریم‌های جدید به راحتی عبور خواهیم کرد.

سردار شهباز حسن پور در گفت‌وگو با ایمنا با تاکید بر اینکه «هیچگونه جای نگرانی برای مردم نیست»، گفت: با همکاری منطقه‌ای و اقدامات مشترکی که با برخی کشورها همچون روسیه، چین و هند داریم، با تحریم‌ها مقابله خواهیم کرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: تحریم برای دیروز و امرزو نیست، ما از شعب ابیطالب در تحریم بودیم، در چهل سال گذشته هم تحریم‌های مختلفی را تجربه کردیم. در ۸ سال دفاع مقدس علاوه بر جنگ، با تحریم هم مواجه بودیم، مجموعا آمریکا و صهیونیست‌ها هر کاری که خواستند کردند؛ اگر هم کاری را نکردند، نتوانستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با انسجام ملت رشید ایران، آمریکایی‌ها مجبور به عقب نشینی خواهند شد، چرا که ایران کشوری تاثیرگذار در منطقه است و به عنوان امن ترین کشورها در هوا، زمین و دریا از آن یاد می شود. بنابراین آمریکایی‌ها، یک بار دیگر از اقدامی که علیه کشورمان انجام داده‌اند، پیشمان خواهند شد.

حسن پور با اشاره به فروش نفت تاکید کرد: از دو سال پیش با برنامه‌ریزی برای اقتصاد مقاومتی تدابیر لازم را برای مقابله با تحریم‌ها اندیشیده ایم؛ به طوری‌که هم اکنون برای  دو سال کالای اساسی ذخیره سازی داریم و با هماهنگی سران سه قوه و تدابیر مقام معظم رهبری کنترل اوضاع را به خوبی در دست داریم.

وی افزود: به زودی آمریکایی‌ها مجبور می شوند به این تحریم‌ها پایان داده و به شکست خود اذعان کنند. دنیا دیگر تک قطبی اداره نمی شود، این را خود آمریکایی‌ها هم می دانند. اگر ایران نفت خود را وارد بازار نکند، قیمت نفت به بالای صد دلار می رسد و بیشتر از همه آمریکا و مردم این کشور ضرر می کنند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما ایران به دنبال صلح و آرامش در جهان و منطقه است و هیچ وقت نخواسته از ابزارهایی مانند قطع فروش نفت استفاده کند. به همین دلیل هم هست که بعد از برهم زدن برجام توسط ترامپ، حقانیت جمهوری اسلامی ایران یک‌بار دیگر برای همه جهان آشکار شد و جهانیان خوی استکباری آمریکا را دیدند.

کد خبر 358533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.