نایین یک دبیرستان و چهار دانشگاه دارد

نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان سال گذشته از ورود به دانشگاه فرهنگیان به‌خاطر خوشه‌بندی نامناسب محروم مانده و سهم آنان به اصفهان تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی پوربافرانی عصر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح دبیرستان شهید چمران نایین اظهار کرد: حمایت‌های دولت برای نوسازی مدارس درحالی که بدترین شرایط بودجه‌ای خود را پشت سر می‌گذارد قابل تقدیر است.

وی افزود: رویکرد سازمان نوسازی از اینکه پروژه‌های نیمه تمام باید پایان یابد، مناسب است زیرا اگر چنین طرح‌هایی را به بهانه آغاز پروژه‌های جدید رها کنیم، همچنان در ابتدای کار نوسازی قرار خواهیم داشت.

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود سازمان نوسازی برای مناطق مختلف کشور الگوی بومی تعریف کند تا در همه مناطق به‌جای یک الگوی ثابت، معماری متناسب با همان منطقه اجرا شود بنابراین به‌طور مثال قرار نیست مدارس شمال و جنوب کشور از لحاظ معماری مانند یکدیگر باشند.

وی با انتقاد از شرایط توزیع رشته‌های دانشگاهی در شهرستان نایین، تصریح کرد: از مسئولان آموزشی کشور می‌خواهم که در توزیع رشته‌های دانشگاهی دقت بیشتری کنند تا دانشگاه‌هایی را شاهد باشیم که درخور شان نایین است؛ اصلا مناسب نیست که نایین با وجود یک دبیرستان نظری دارای چهار دانشگاه باشد که رشته‌های مشابهی را پوشش دهند.

پوربافرانی با اشاره به اینکه گاهی خوشه‌های تعریف شده در مغایرت با بومی سازی است، گفت: بسیاری از دانش‌آموزان سال گذشته از ورود به دانشگاه فرهنگیان به‌خاطر خوشه‌بندی نامناسب محروم مانده و سهم آنان به اصفهان تعلق گرفت که در سال ۹۷ این روند اصلاح شده و خواستار آن هستیم که این اصلاحات در زمینه آزمون استخدامی نیز انجام شود.

کد خبر 358529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.