هزینه‌های بالای درمان دیابت، بیماران را از ادامه درمان منصرف می‌کند

رییس هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان گفت: هزینه‌های بالای درمان بیماری دیابت ۵۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری را از ادامه درمان منصرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی عطاری عصر امروز (سه‌شنبه) در همایش "دیابت نگرانی هر خانواده" با بیان اینکه روز ۲۳ آبان‌ ماه مصادف با ۱۴ نوامبر   روز کشف داروی انسولین است به همین دلیل این روز را روز جهانی دیابت نامگذاری کردند، اظهار کرد: بدن انسان به طور طبیعی انسولین مورد نیاز بدن را ترشح می‌کند و سوخت و ساز قند در بدن را کنترل می‌کند اما وقتی انسولین بدن به دلایل مختلف کم شود. قند اضافی در رگ‌ها باقی می ماند ولایه داخلی رگ‌ها تخریب می شود.

وی افزود:  دیابت بیماری شایع و خاموشی است که تمام سیستم بدن بیمار را درگیر می‌کند و هیچ یک از قسمت‌های بدن از این بیماری مصمون نخواهد بود،امروز  با ایجاد غرفه‌های مشاوره چشم پزشکی، پرستاری، مشاوره دیابت، مشاوره خون، مشاوره تغذیه و مشاوره تربیت بدنی به دنبال آموزش و اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر به مرم اصفهان هستیم تا در جهت حفظ سلامت خود کوشا باشند.

رییس هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان خاطر نشان کرد: بیماری دیابت علائم خاص ندارد حتی بیمار متوجه زخم های دیابتی خود نمی‌شود. ۵۰ درصد بیماران دیابتی به دنبال درمان نیستند و ۵۰ درصد دیگر به دلیل هزینه‌های بالای درمان را رها می‌کنند.

 وی اضافه کرد: برخی  مراجع رسمی در ایران به این مسئله اشاره دارد که  ۹۰ درصد مردم ایران به دنبال تغییر سبک زندگی و تغذیه خود نیستند، غذای چرب می‌خورند، ورزش نمی کنند، سیگار می‌کشند و استرس بالایی دارند.

عطاری با بیان اینکه شعارموسسه خیریه دیابت اصفهان "آموزش کنترل و پیشگیری است" ادامه داد: به دنبال  اطلاع رسانی لازم و اخطارهای پزشکی هستیم  تا مردم نسبت به این بیماری حساس شوند.

وی تصریح کرد: ۴۰۰ هزار دیابتی در اصفهان وجود دارد که هر کدام به نحوی با بیماری‌های تورم چشمی، نارسایی کلیوی، نارسایی قلبی و کبد چرب دست و پنجه نرم می‌کنند.

رییس هیئت مدیره  خیریه دیابت اصفهان اضافه کرد: ۶۰ درصد مردم اصفهان از بیماری چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند و این مسئله زنگ خطری برای ابتلا به بیماری دیابت است. به دلیل اینکه در افراد چاق انسولین به خوبی ترشح نمی شود و بدن کمبود انسولین را احساس می کند.  

وی با بیان اینکه اساس مبارزه با دیابت " آموزش، کنترل و پیشگیری" است، افزود: رشد دیابت و آمار در دنیا نگران کننده است. در ۱۵ سال آینده  پیش بینی  بیماران مبتلا به دیابت دو برابر شوند.

عطاری ادامه داد: در دنیا دولت‌ها توانایی پرداخت هزینه‌های درمان بیماران مبتلا دیابت را ندارند. سمن‌ها و خیریه‌ها پیگیر مشکلات بیماران مبتلا به دیابت هستند.

وی اضافه کرد: تخمین زده شد که نزدیک به دو هزار نفر اصفهانی امروز در برنامه غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کنند.

کد خبر 358516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.