اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت بیمارستان ویژه اصحاب رسانه همکاری کند

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همکاری اداره کل راه و شهرسازی برای تخصیص زمینی برای راه اندازی بیمارستان ویژه اصحاب رسانه امری ضروری است و در صورت تخصیص زمین اوقاف پیگیری‌های قانونی را برای احداث این مرکز انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رضا صادقی پیش از ظهر امروز –سه‌شنبه ۲۲ آبان ماه- در نخستین جلسه هم‌اندیشی با صاحبان قلم و جوانان صاحب‌نظر با عنوان "انجمن یاوران وقف رسانه" با اشاره به زمینی که اداره راه و شهرسازی برای احداث سالن اجتماعات و فرهنگی ویژه ناشنوایان درنظر گرفته است، اظهار کرد: مجوز ساخت این زمین  ۷۰۰ مترمربعی به‌عنوان وقف مشارکتی از سازمان دریافت شده است و تا یک ماه آینده اوراق مشارکتی آن در بین خیران و عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی مال الاجاره ماهیانه بیمارستان موقوفه امیرالمونین (ع) را 90 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در وقف‌نامه ذکر شده مال‌الاجاره‌ای که از این بیمارستان دریافت می‌شود برای بیماران محتاجی که به همین بیمارستان مراجعه می‌کنند و همچنین برای تجهیز خود بیمارستان هزینه شود و به این ترتیب وقف انتفاع و وقف منفعت است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ضمن قدردانی از شهرداری اصفهان به دلیل راه اندازی مجتمع مطبوعاتی اظهار کرد: ما برای کمک به اصحاب رسانه، جراید و خبرنگاران آمده‌ایم تا پس از کارشناسی و رصد اعضای انجمن یاوران وقف رسانه به نقطه‌ای مطلوب برسیم که وقف انتفاع یا وقف منفعت و یا هر دو وقف را تشکیل دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ارگان‌های مختلفی از جمله سپاه، ارتش، بسیج و ... بیمارستان ویژه خود را دارند، افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز کاری کنند که هم عرصه و هم اعیان هر دو وقف در اختیار خودشان قرار گیرد و هیچ کسی هم معارض نباشد. من پیشنهاد این کار را می‌دهم و مجوزها را به صورت اوراق وقف مشارکتی اصحاب رسانه می‌گیرم و از اصحاب رسانه و انجمن یاوران وقف رسانه می‌خواهم تا با همراهی و همدلی یکدیگر به دنبال دریافت زمین و جذب خیر برای ساخت بیمارستان باشند تا درآمد حاصل از این بیمارستان در مسیر مطبوعات و رسانه هزینه شود.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه همکاری اداره کل راه  و شهرسازی برای تخصیص زمینی برای راه اندازی بیمارستان ویژه اصحاب رسانه امری ضروری است، تصریح کرد: در صورت تخصیص زمینی ویژه این امر اوقاف پیگیری‌های قانونی را انجام می‌دهد و این قول را می‌دهیم که خیرانی که قصد کمک داشته باشند را به این انجمن ارجاع دهیم.

وی گفت: در حال حاضر خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند با در اختیار داشتن کارت خبرنگاری مورد تأیید، به اداره اوقاف مراجعه و معرفی نامه‌ای را از اداره اوقاف دریافت کنند تا بتوانند از خدمات بیمارستان امیرالمؤمنین به صورت رایگان استفاده کنند بیمارستان امید اصفهان هم علیرغم اینکه متولی دارد اما من نامه‌ای به هیئت امنای بیمارستان امید ارسال می‌کنم تا تخفیف ویژه‌ای به اصحاب رسانه و مطبوعات بدهند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: یک پزشک زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در نزدیکی شهر جدید بهارستان وقف کرده است که در صورت تمایل همین امروز می‌توانم ۱۰ هزار مترمربع از این زمین را برای ساخت بیمارستان در اختیار انجمن یاوران وقف رسانه قرار دهم که البته مسافت این زمین با مرکز شهر زیاد است.

همچنین ایمان خواجه، مسئول روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه انجمن یاوران وقف از گروه‌های مرجع و افراد تأثیرگذار از جمله هنرمندان، ورزشکاران، اصحاب رسانه و ...، تشکیل شده است، اظهار کرد: برای افرادی که تمایل به همکاری در این بخش داشته باشند حکم همکاری صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدا در انجمن یاوران وقف رسانه پیشنهاد شد با توجه به اینکه اصحاب رسانه در پوشش بیمه درمانی دچار مشکل هستند بیمارستان موقوفه‌ای احداث و از دریافتی این بیمارستان به اصحاب رسانه نیز خدمت‌رسانی شود.

خواجه خاطرنشان کرد: اعضای یاوران وقف بازوهای مجموعه هستند و قرار نیست هزینه‌ها به حساب این افراد واریز شود. حساب مشخصی وجود دارد که کمک‌های خیران و افراد وارد این حساب شده و تنها در همان حوزه صرف می‌شود. این افراد تنها در جذب خیران گام برمی‌دارند و عواید این حساب برای اصحاب رسانه سرریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفت نفر به عنوان اعضای هیئت انجمن یاوران وقف رسانه معرفی و تأییدات امنیتی را دریافت کرده‌اند و تا اواسط هفته آینده حکم آن‌ها صادر و به دستشان خواهد رسید. این افراد ثابت نبوده و هر فردی که فکر می‌کند می‌تواند کمک کند، پیشگام شود. قطعاً هرچه قدر که تعداد افراد بیشتر باشد زودتر به هدفمان می‌رسیم. در نهایت هیچ‌کس به غیر از مجموعه رسانه در این میان ذینفع نخواهد بود.

در پایان این جلسه هم‌اندیشی نیز از پوستر انجمن یاوران وقف رسانه رونمایی شد.

کد خبر 358500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.